همشهری آنلاین: تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های خاص نه تنها برای سلامت روان مفید است بلکه رنگ طبیعی می‌تواند موجب تقویت بدن شود

رنگ درمانی طبیعی، مفید برای سلامت جسم و روح

به گزارش مهر، استفاده از رنگ‌های مختلف برای تحریک احساسات مثبت یا رنگ درمانی به عنوان شاخه‌ای از پزشکی مکمل شناخته شده است.

دکتر کیت ولز از دانشکده نساجی دانشگاه دربی انگلیس می‌گوید پوشاک رنگ شده با رنگ‌های طبیعی سنتی می‌تواند وضعیت جسمانی را بهبود بخشد چرا که مقادیر ریزی از آن توسط پوست جذب بدن می‌شود.

در این تحقیقات به بسیاری از عصاره‌های گیاهی که زمانی برای رنگ کردن لباس‌ها استفاده می‌شده است از جمله نیل (رنگ آبی) زردچوبه (رنگ زرد) و حنا (قرمز) اشاره دارد که در طب سنتی نیز کاربرد داشته‌اند.

ولز این احتمال را بررسی کرده است که پوشیدن لباس‌هایی که از رنگ‌های طبیعی در آنها استفاده شده و نزدیک پوست قرار می‌گیرد می‌تواند به طور مستقیم عصاره‌های مفید برای سلامت را به بدن برساند.

این پژوهشگر می‌گوید این حوزه‌ای است که پیش از این به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته و موجب شگفتی است که رنگی مانند نیلی در بسیاری از کشورها و فرهنگ‌های مختلف وجود دارد. این رنگ از گیاهان بسیاری به دست می‌آید از طریق فرایندی که از اسطوره‌ها، خرافات و آیین‌های مذهبی به ارث رسیده و در طول قرن‌ها تکامل یافته است.

این محقق معتقد است اکنون که مردم به تولید دستی و پایدار پوشاک روی خوش نشان داده و علاقمند شده‌اند، علاقه مجددی نیز باید در زمینه رنگ‌های طبیعی ایجاد شود. برخی از گیاهانی که رنگ نیلی از آنها به دست می ‌ید اکنون دوباره در انگلیس و فرانسه کشت می‌شوند تا علاوه بر پوشاک در مواد آرایشی بهداشتی نیز از آنها استفاده شود.

کد خبر 226715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز