گروه اقتصادی: یارانه سالیانه پنهان بنزین و گازوئیل، معادل کل بودجه عمرانی یکساله کشور است که اگر این میزان یارانه به بودجه عمرانی کشور افزوده شود می‌توان دو برابر حجم کنونی طرح‌های عمرانی در کشور اجرا کرد.

محمد رضا نعمت‌زاده، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بخش گفتگوی خبری با شبکه دو سیما افزود: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان نیمه نخست خرداد همه مالکان خودرو، صاحب کارت سوخت شوند و طبیعی است که تا آن زمان ، برای هربار سوخت گیری ارائه تصویر کارت خودرو در صورت نداشتن کارت سوخت به مسئولان جایگاه‌های سوخت ضروری است.

وی با اشاره به این که از سال 83 تاکنون قیمت سوخت افزایش نیافته است، تصریح کرد : با تصویب مجلس ، افزایش 25 درصدی قیمت بنزین یعنی لیتری 1000 ریال از اول خرداد اجرایی می‌شود و سهمیه بندی سوخت نیز از نیمه دوم خردادماه جاری به اجرا در می‌آید.

وی با ضروری دانستن سهمیه‌ای کردن بنزین درکشور ، افزود: سال گذشته بیش از 5 میلیارد دلار صرف وارد کردن بنزین در کشور شد و پیش بینی می‌شود که امسال تا 7 میلیارد دلار نیاز به وارد کردن بنزین داشته باشیم که ادامه این روند در سال‌های آینده امکان پذیر نخواهد بود.

محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به موضوع سهمیه‌بندی بنزین گفت: موضوع سهمیه‌بندی بنزین در هیأت دولت نهایی شده و به زودی میزان سهمیه‌ها به اطلاع مردم می‌رسد.نعمت‌زاده افزود: برای تمام خودروهای حمل ونقل عمومی کارت هوشمند سوخت مخصوص با نظارت وزارت کشور صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکسی‌ها، آژانس‌های تلفنی، کامیونت‌ها و تمام وسائط نقلیه بنزین‌سوز به اندازه نیاز واقعی خود بنزین دریافت خواهند کرد.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون با احتساب خودروهای نیروهای مسلح و دولتی، هشت میلیون و 300 هزار خودرو در کشور وجود دارد که دو میلیون و 300 هزار خودرو عمومی و مابقی شخصی است.

وی افزود: از این تعداد، 150 هزار خودروهای دولتی هستند.

نعمت زاده ادامه داد: برای خودروهای حمل ونقل عمومی، بیش از متوسط میزان مصرف روزانه آنها، سهمیه بنزین پیش بینی شده است.

معاون وزیر نفت گفت: حدود 70 هزار آژانس تلفنی برای کارت هوشمند سوخت نام نویسی کرده‌اند که برای این عده کارت هوشمند سوخت ویژه صادر خواهد شد.

کد خبر 22670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز