همشهری آنلاین: حمله انتحاری روز پنج شنبه به مراسم خاکسپاری یک پلیس در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان بیش از ۸۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت.

حمله انتحاری در شهر کویته پاکستان

به گزارش واحد مرکزی خبر از اسلام آباد، عامل انفجاری به مراسم تشییع جنازه یک افسر پلیس که صبح روز پنج شنبه ترور شده بود، در شهر کویته حمله کرد.

بر اثر این انفجار 28 نفر کشته و 57 تن زخمی شدند.

فیاض سنبل معاون رئیس پلیس و تعدادی پلیس بر اثر این انفجار کشته شدند

خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی در این خصوص به نقل از مقامات پلیس کویته درگفت و گو باخبرنگاران افزوند: یک تروریست انتحاری جلیقه انفجاری خود را در بین افراد حاضر برای اقامه نماز میت محب الله افسر ارشد پلیس این شهر که امروز توسط مهاجمان ناشناس ترور شده بود،منفجر کرد.

بنابرگزارش پلیس،این انفجار در مقر اصلی پلیس کویته صورت گرفت و تمامی قربانیان و مجروحان از میان نیروهای پلیس، مسوولان محلی و غیر نظامی هستند.

اومیر زبیر رییس پلیس شهر کویته درگفت و گو با رسانه های محلی اعلام کرد: فیاض احمد سنبل معاون عملیاتی رییس پلیس ایالت بلوچستان که برای اقامه نماز میت افسر مقتول این شهر درمحل حادثه حضور داشت، نیز در این حمله تروریستی کشته شد.

رسانه ھای پاکستان به نقل از مقام های امنیتی و مسوولان تیم خنثی سازی بمب گفتند:تقریبا 10 کیلوگرم مواد منفجره برای این انفجار انتحاری استفاده شده بود.

مقام های بیمارستانی در کویته از وخامت جدی حال شش تن از مجروحان خبر داده و گفتند:شمار قربانیان این حادثه احتمالا با افزایش روبرو است.

براساس این گزارش,نیروهای سپاه مرزی و پلیس پاکستان با حضور درمحل و کنترل منطقه،عملیات بررسی جوانب این اقدام مرگبار انتحاری را آغاز کردند.

مهاجمان ناشناس درمنطقه آلموشهرکویته یک خودروی پلیس را در اقدامی هدفمند هدف تیراندازی قرار دادند و محب الله افسر ارشد پاسگاه منطقه سیتی این شهر را ترور و شش نفر دیگر را مجروح کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حملات تروریستی را به عهده نگرفته است، با این حال مقام های پاکستان شبه نظامیان گروه تروریستی و افراطی تحریک طالبان موسوم به (تی تی پی)، ارتش آزادی طلب بلوچ و جبهه آزادی طلب بلوچ را برای انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

محمد نواز شریف? نخست وزیر پاکستان با محکوم کردن انفجار انتحاری امروز در شهر کویته گفت: اقدامات شنیع و غیر انسانی تروریست ها علیه شهروندان بی گناه و نیروھای امنیتی پاکستان غیر قابل قبول است، اما مردم و دولت پاکستان از انجام هیچ تلاشی برای دفع چالش های بوجود آمده از سوی تروریست ها دریغ نخواهند کرد.

موج حملات تروریستی، بمب گذاری های انتحاری و ترور هدفمند شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی در پاکستان به ویژه در شهرهای کراچی، کویته و پیشاور در آستانه عید سعید فطر افزایش یافته و باعث شده مسوولان سیاسی و امنیتی پاکستان با نگرانی های امنیتی روبرو شوند.

روز چهارشنبه انفجارهای پیاپی تروریستی در شهر کراچی مرکز ایالت سند و مستونگ از شهرهای ایالت بلوچستان پاکستان 13 تن از جمله 9 کودک و یک زن کشته و بیش از 43 نفر زخمی شدند.

کد خبر 226330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز