همشهری آنلاین: حزب مردم پاکستان (حزب پیشین حاکم این کشور) به عنوان اصلی ترین جناح مخالف دولت، روز جمعه در اعتراض به تغییر تاریخ برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری، حضور در این انتخابات را تحریم کرد.

نقشه پاکستان

به گزارش ایرنا وبه نقل از منابع خبری ، کمیسیون انتخابات پاکستان قبلا روز ششم اوت ماه آینده (15 مرداد) را زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور تعیین کرده بود اما دیوان عالی پاکستان با رسیدگی به درخواست ارائه شده توسط حزب مسلم لیگ شاخه نواز ،حکم برگزاری این انتخابات در 30 ژوئیه -ھشتم مرداد- (یک هفته زودتر) را صادر کرد.

دولت پاکستان به حاکمیت حزب مسلم لیگ شاخه نواز از دیوان عالی این کشور درخواست کرد به دلیل مصادف شدن روز ششم اوت با 10 روز آخر ماه مبارک رمضان و رفتن بیش از یکصد نفر از نمایندگان مجالس ملی، ایالتی و سنای پاکستان به مساجد برای اعتکاف، عبادت و عزیمت به حج عمره، تاریخ برگزاری انتخابات به قبل از ماه اوت موکول شود.

به گزارش روز جمعه رسانه های پاکستان؛ حزب مردم به حکم دیوان عالی این کشور اعتراض و تاکید کرد که دادگاه به نظر این حزب در خصوص تغییر تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پاکستان توجهی نکرده و یکطرفه قضاوت کرده است.

رضا ربانی نامزد حزب مردم پاکستان برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور امروز بهمراه اعضای ارشد حزب متبوعش با شرکت در نشست مطبوعاتی در اسلام آباد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرد.

وی به خبرنگاران گفت: حکم یکطرفه دادگاه هیچ گزینه ای را برای حزب مردم قرار نداده و این حزب نمی تواند در چند روز باقی مانده تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهد، به همین دلیل هیچ چاره ای به جز تحریم شرکت در رقابت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

رضا ربانی خاطر نشان کرد: وی اوراق نامزدی خود جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پاکستان را ثبت کرده و توانست در تبلیغات اولیه حمایت برخی از احزاب مخالف دولت را جلب کند، اما حزب حاکم کشور (حزب مسلم لیگ شاخه نواز) به دیوان عالی مراجعه و بدون هیچ مشکلی درخواست این حزب برای تغییر تاریخ برگزاری انتخابات نیز پذیرفته شد.

این عضو ارشد حزب پیشین حاکم پاکستان، کمیسیون انتخابات این کشور را نیز برای ارائه عملکردی ضعیف در این خصوص شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

در ھمین حال، حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه قائد (PML-Q) نیز در اعتراض به حکم دادگاہ و ھمبستگی با حزب مردم انتخابات ریاست جمھوری را تحریم کرد.

ناظران سیاسی در پاکستان می گویند: تحریم انتخابات آتی ریاست جمھوری از سوی جناح مخالف، یک رسوایی برای دولت به شمار رفته و این موضوع ممکن است باعث بروز تنش ھای سیاسی بین دولت و جناح مخالف شود.

چھارشنبه گذشته نامزدھای انتخابات ریاست جمھوری پاکستان از جمله ممنون حسین فرماندار پیشین ایالت سند، از حزب مسلم لیگ شاخه نواز (حزب حاکم) و وجیه الدین احمد از حزب تحریک انصاف پاکستان اوراق نامزدی خود را در کمیسیون انتخابات پاکستان ثبت کردند.

مدت فعالیت آصف علی زرداری 9 سپتامبر آینده (18 شهریور) به پایان خواهد رسید. دولت کنونی پاکستان با توجه به پایان یافتن مدت پنج ساله ریاست جمهوری زرداری از کمیسیون انتخابات کشور خواسته تا زمان دقیق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در چند هفته آینده اعلام کند.

رییس جمهوری پاکستان، با رای نمایندگان مجالس سنا، ملی و چهار مجلس ایالتی این کشور انتخاب می شود.

کد خبر 224615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز