همشهری آنلاین: رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی تمام‌قد و به پهنای سینه دریادلان جبهه‌های نبرد در خدمت دولت است.

فیروزآبادی

به گزارش فارس، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی در آیین افتتاحیه سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در سخنانی اظهار داشت: افتتاح این سازمانها گام های بلندی است که در مسیر فعالیت و توسعه بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس برداشته شد.

وی با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب در تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی خاطر نشان کرد: معظم له استراتژی اندیشیدن و استحکام بخشیدن ساختارهای درونی قدرت جمهوری اسلامی و تولید شده از اسلام ناب و فرهنگ انقلاب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را برای تمام مسئولین و آحاد ملت ایران اسلامی تبیین کردند.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر لزوم خود کفایی در عرصه تولیدات فرهنگی کشور گفت: استراتژی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب برای همه مسئولین نظام اسلامی و آحاد ملت و به خصوص هنرمندان که تپش قلب مردم را در جامعه موزون می کند و نشاط را در جامعه پرورش می دهد یک استراتژی بزرگ و راهبردی است و همه باید این استراتژی بزرگ را سربرگ نامه هایشان قرار دهند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره با انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهور بیان کرد: امروز رییس جمهوری پا به عرصه خدمت نهاده است که ما او را به عنوان یک عالم پرورش یافته به دست شهیدان مطهری و بهشتی شناخته ایم و او عاشق امام و مرید رهبری است.

وی با اشاره به نشست خبری روز گذشته رئیس جمهور تصریح کرد: آقای روحانی با حکمت، سیاست و صبر و با تجربه ای عمیق پیش می رود و انتخاب ایشان موجب امیدواری مسئولان و ملت ماست.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به روند بررسی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس خاطر نشان کرد: مجلس جایگاهی مستقل و مرکز ثقل و تعادل نظام اسلامی است و نمایندگان مجلس در این لحظات حساس باید رسالت سنگین سید حسن مدرس را برای دولت حسن روحانی را بهره گیرند.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند حضور دولتمردان بسیجی گونه مانند چمران، همت، حسین خرازی در امور اجرائی کشور هستیم، افزود: در برابر تهاجم استکبار جهانی که با تهدید، تنش و با سلاح تحریم با ملت بزرگ ایران اسلامی در حال جنگ است، باید دولتی در صحنه اجرائی کشور حضور پیدا کند که در مسیر بهره گیری از منویات رهبری و توجه به نگاه ملی و تکیه به ملت شریف ایران اسلامی گام بردارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم کمک به دولت جدید اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران اسلامی تمام قد و به پهنای سینه دریادلان جبهه های نبرد در خدمت دولت است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح پس از پایان جنگ تحمیلی برای کمک به دولت ها در آبادانی کشور تصریح کرد: تمام خدمات نیروهای مسلح در این راستا باید از طریق دولت هدایت شود.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه نیروهای مسلح برای درآمدزائی و تولید اقتصادی و مقابله با فعالیت شرکت ها و پیمانکاران داخلی به صحنه نیامده است، گفت: نیروهای مسلح کشور تمام امکانات در اختیار خود را که بسیار قدرتمند است به دولت عرضه می کند تا در پروژه هایی که پیمانکاران داخلی حضور ندارند، کارهای بر زمین مانده را به سرعت انجام دهند.

وی افزود: هرگاه که دولت نیازی به ارائه این خدمات از سوی نیروهای مسلح نداشته باشد این امکانات در پیشبرد اهداف درونی نیروهای مسلح بکار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به آیات قرآنی در خصوص صبر و تقوا اظهار داشت: حرف ما با ملت شریف ایران اسلامی در ایستادگی و صبر بر اساس موازین ایمانی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی برای پیشرفت و توسعه کشور است.

سرلشکر فیروزآبادی همچنین در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص برخی سخنان با عنوان حضور ژنرال ها در اقتصاد گفت: اولاً ژنرالی در اقتصاد نیست و همه آنها نیروهای دفاع مقدس و سرباز دین ، ولایت و مردم هستند و اینکه این نیروها در اقتصاد به دولت کمک می کنند واقعیت دارد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات نیروهای مسلح به دولت ها برای آبادانی ایران اسلامی پس از جنگ تحمیلی با توجه به خرابی های فراوان و تحریم های پیمانکاران غربی با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت تا با ساماندهی امکاناتی که در جنگ برای دفاع از کشور بکار می رفت، خدمت بیشتر به مردم صورت پذیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح هیچ طرح اقتصادی را در کشور بدون درخواست دولت شروع نکرده اند تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور تنها در پروژه ها و مناقصه هایی حضور یافته‌اند که داوطلب و پیمانکار داخلی شرکت نداشته اند.

وی با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به فرماندهان مبنی بر انجام کارهای بزرگ فنی، تخصصی و کم نظیر جهان توسط آنان افزود: کمک نیروهای مسلح کشور در عرصه های مختلف سازندگی موجب پیشرفت در سدسازی، کارخانه سازی و سایر عرصه های اقتصادی شده است.

کد خبر 226276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز