دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

محمد‌رضا منصوریان: کشتی فرنگی ایران فضای تازه‌ای را تجربه می‌کند، فضایی که در آن نشانه‌هایی دیده می‌شود که

حس خوشبینی و رسیدن به شرایط ایده‌آل ملموس است و می‌توان با امیدواری فراوان چشم به آینده این رشته ورزشی دوخت.

بعد از بازی‌های آسیایی دوحه و در آن هنگامه‌ای که این ورزش به‌‌رغم همه توانایی‌هایی که داشت از کسب مدال طلا محروم ماند، واکنش محمدرضا یزدانی‌خرم از چنین عملکردی شرایطی را به وجود آورد که سرمربی تیم ملی، محمد بنا خود را از این تیم کنار کشید، گرچه این‌گونه اعلام شد که مدت قرارداد این مربی با پایان بازی‌های دوحه به اتمام رسیده اما همه می‌دانستند که اصل قضیه جدا شدن بنا این نیست و وی با توجه به سلایق منحصر به فردی که دارد، هرگز نمی‌تواند با تغییر مدیریت در فدراسیون کشتی باز هم در سمت خود باقی بماند و این‌گونه شد که حتی پادرمیانی‌ بزرگان این رشته هم ثمری در برنداشت و این مربی از تیم ملی کنار رفت.

طبیعی بود که با جدا شدن «بنا» فدراسیون نمی‌توانست برنامه‌ها و اهداف مورد نظر خود را معطوف به شخص خاصی کند و به همین دلیل با تمهیداتی که در نظر گرفته شد سکان هدایت کشتی فرنگی به محمد دلیریان، یکی از قهرمانان اسبق این ورزش سپرده شد و دلیریان هم با انتخاب تیم خود نبض برنامه‌ها و کارهای کشتی فرنگی را به دست گرفت.

اما به دلیل تأثیر فراوانی که «بنا» در یکی، دو سال اخیر روی کشتی فرنگی ایران داشت، باور این مسئله که با رفتن وی دیگر مشکلی از این حیث که افراد جدید بدون تأثیر از موقعیت بنا به راحتی بتوانند برنامه‌های خود را پیاده کنند و دغدغه‌ای نداشته باشند خیلی سخت بود و این گونه است که هنوز هم جنگ و گریزهای پیدا و پنهان این قضیه ادامه دارد. 

محمد بنا

بنا که از همان لحظات اولیه حضور یزدانی‌خرم در فدراسیون کشتی مخالفت صریح خود با وی را در رسانه‌ها مطرح کرد، به‌‌رغم آن که به دلیل آشنایی فنی و علمی خوبی که از کشتی فرنگی دارد هنوز هم می‌تواند در این رشته تأثیرگذار باشد، متأسفانه به دلیل مشاوره‌های اشتباهی که از نزدیکان خود می‌گیرد تقریباً همه پل‌های پشت سر خود را خراب کرده و همچنان می‌خواهد خود را به این فدراسیون تحمیل کند.

البته کماکان این اعتقاد وجود دارد که در کنار جریانی که بنا آن را علیه کشتی فرنگی ساماندهی و هدایت می‌کند، او خود به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست و افراد دیگری هم در کشتی فرنگی که سابقه خوبی ندارند و همیشه چوب لای چرخ آن گذاشته‌اند، به طرق مختلف همسو و همراه با این مربی تلاش زیادی می‌کنند تا فضای کشتی فرنگی را تاریک نشان دهند.

این که محمد بنا به‌رغم همه مشکلاتی که دارد باز هم می‌تواند فرد مؤثری برای کشتی فرنگی باشد، هیچ شکی وجود ندارد اما به نظر می‌رسد راهی که او برای مطرح کردن دوباره خود انتخاب کرده است، راه اشتباهی است.

به هر شکل شخصی که با رأی اکثریت خانواده کشتی سکاندار هدایت این ورزش شده باید در بسیاری از زمینه‌ها تصمیم نهایی را بگیرد و حال اگر باز هم بنا بخواهد همه چیز را وارونه جلوه دهد، آیا باز هم باید این انتظار وجود داشته باشد که او به راحتی به محل کار سابق خود بازگردد. طبیعی است مادامی که محمد بنا اصل مدیریت در کشتی را زیر سئوال می‌برد، نباید به بازگشت دوباره وی امیدوار بود.

دلیریان: مشکلی برای همکاری با بنا ندارم

محمد دلیریان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در رابطه با بازگشت دوباره بنا می‌گوید: «در رابطه با این مربی تنها محمدرضا یزدانی خرم می‌تواند تصمیم بگیرد و هیچ‌گونه اظهارنظری در این رابطه قابل استناد نیست.»

دلیریان گفته است: « من هیچ مشکلی برای همکاری با محمد بنا ندارم و اگر افرادی اظهارنظر می‌کنند، تنها نظر شخصی‌شان را مطرح می‌کنند.»

کد خبر 22627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز