چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار و ارقام جدید نشان می‌دهند تا سال ۲۰۱۷ از هر هشت ساکن زمین یک نفر کاربر تبلت خواهد بود و این ابزار در میان کاربران و تاجران کشورهای پیشرفته به یک تکیه‌گاه تبدیل خواهد شد.

براساس گزارش تلگراف،‌ تبلت‌ها هم‌اکنون نیز در بازار جهانی از محبوبیت زیادی برخوردارند، اما در سال 2017 در حدود 509 میلیون انسان در سرتاسر جهان کاربر تبلت خواهند بود، این درحالی‌است که تعداد کاربران در سال 2010 درحدود 15 میلیون نفر برآورد شده است. در سال 2017 در اروپا 42 درصد از کاربران آنلاین کاربر تبلت خواهند بود و در آمریکا و کشورهای درحال توسعه این آمار به ترتیب به 60 و 25 درصد خواهد رسید.

از سویی دیگر میزان فروش جهانی تبلت‌ها از 122 میلیون در سال 2012 به 381 میلیون در سال 2017 خواهد رسید،‌یعنی رشد سالانه‌ای برابر 25.6 درصد. براساس گزارش موسسه تحقیقاتی فورستر بخشی از این بازار رو به رشد را کاربران هیجان‌زده‌ای تشکیل می‌دهند که همواره به دنبال خرید مدل‌های جدید‌تر هستند.

باوجود اینکه خرید تبلت‌ها توسط کاربران معمولی ادامه خواهد داشت، میزان سفارش‌های شرکتی نیز 18 درصد از میزان فروش در بازار جهانی تبلت را تشکیل خواهد داد، این میزان از زمانی که بازار تبلت شناخته شده، سالانه افزایش قابل توجهی داشته‌است.

میزان استفاده از تبلت‌های شرکتی یا شخصی در دفاتر کاری در کشورهای توسعه یا مناطق فعال کشورهای درحال توسعه  یافته از دیگر مواردی است که بازار و صنعت تبلت با آن مواجه خواهد شد و طی سالهای آینده کارمندان بخشی از هزینه و یا کل هزینه آن را متحمل خواهند شد.

تبلت‌ها در بخش‌های صنعتی از قبیل صنعت سلامت و همچنین در میان گروه‌های ویژه‌ای از کارگران و کارمندان که باید به مدارک تجاری و کاری خود دسترسی داشته‌باشند،‌از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد شد.

در این میان شرکت Canalyst هفته گذشته گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن شرکت اپل درحال از دست دادن جایگاه خود در بازار تبلت است، زیرا نمودارهای جدید نشان می‌دهد که میزان فروش آی‌پد و آی‌پد مینی سال گذشته با کاهشی 14 درصدی مواجه شده‌است. دلیل این کاهش نیز مدل‌های محصولات اپل که رو به قدیمی شدن گذاشته‌اند و همچنین افزایش تقاضا برای تبلت‌های کوچکتر اندرویدی عنوان شده‌است.

کد خبر 226206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز