گروه اقتصادی: هم‌کدسازی درون استانی تلفن ثابت در سراسر کشور و یکسان‌سازی‌ تعرفه سیم کارت‌های دائمی از روز سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ آغاز شد.

ارتباطات

با اجرای طرح هم‌کدسازی هزینه یک دقیقه مکالمه از تهران به ورامین (۲ شهر نزدیک) از ۲۱۴ریال به ۲۶ریال و از زابل به چابهار (۲ شهر دور) از ۶۷۰ریال به ۲۶ریال کاهش می‌یابد. همچنین با هماهنگی وزیر ارتباطات مقرر شده تا در راستای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و برای جبران بخشی از کاهش درآمد مخابرات به‌دلیل حذف کدهای بین شهری، ماهانه مبلغ ۹۰۰تومان از مشترکین به شرط اجرای طرح هم کدی دریافت شود.

گرچه شرکت مخابرات در اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات از شب گذشته هزینه جابه‌جایی و بین شهری همراه اول دائمی را حذف و تعرفه یکسان را در سراسر کشور اعمال کرده است اما این شرکت هزینه یک دقیقه مکالمه همراه اول دائمی به همراه اول دائمی و اعتباری (شهری و بین شهری) و تلفن ثابت را به‌صورت یکسان و در تمام کشور به ۵۹۹ ریال افزایش و از ساعت ۲۴دیشب اعمال کرده است.

با اجرای این طرح مشترکان سیم کارت‌های دائمی شرکت ارتباطات سیار ایران از مزایایی مانند حذف ۲پالس هزینه جابه‌جایی حدود ۹۰ریال در دقیقه، کاهش ۲۷درصدی هزینه مکالمات بین شهری و تماس با ۸۷میلیون مشترک همراه اول و تلفن ثابت در سراسر کشور با یک تعرفه برای مکالمات درون اپراتوری (همراه اول و تلفن ثابت) بهره‌مند می‌شوند، اما تعرفه هر دقیقه مکالمه برون اپراتوری مشترکین دائمی همراه اول (مکالمه با مشترکین اپراتورهای رایتل و ایرانسل) به ۶۲۵ریال افزایش یافته و اعلام شده است، زمان و تعرفه یکسان‌سازی‌ سیم کارت‌های اعتباری همراه اول نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 226146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز