دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ قیمت دلار و سکه در بازار با کاهش مواجه شد تا واکنش مثبتی در بازارهای طلا و ارز به تغییر رسمی دولت بروز کرده باشد.

صرافی

به گزارش همشهری، بهای هر دلار آمریکا  ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ با 70 تومان کاهش به حدود 3هزار و 200 تومان رسید.

سکه تمام بهار آزادی هم به واسطه کاهش قیمت دلار، 10هزارتومان ارزان شد و به یک میلیون و 68هزار تومان رسید. بر این اساس تمامی انواع سکه و دلار با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

فعالان بازار در نخستین روز کاری دولت یازدهم با امید به بهبود اوضاع اقتصادی، شرایط را برای کاهش قیمت‌ها مهیا دیده‌اند. به‌نظر می‌رسد بعد از کسب رأی اعتماد کابینه و شروع کار رسمی وزرا، واکنشی دیگر از بازار به چشم بخورد چراکه فعالان اقتصادی امیدوارند با ایجاد آرامش در فضای کسب و کار و هدایت نقدینگی سرگردان در بازار‌های واسطه‌ای به سمت تولید، شرایط برای کاهش سفته‌بازی و دلالی در بازار طلا، سکه و دلار فراهم شود و قیمتی منطقی برای آن رقم بخورد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند بهای دلار در این شرایط می‌تواند به زیر 3 هزار تومان کشیده شود و رفته‌رفته خود را به نرخ رسمی نزدیک کند تا نظام ارز تک‌نرخی تحقق یابد. روز گذشته سکه طرح قدیم با 10هزار تومان کاهش یک‌میلیون‌و40هزار تومان شد.

نیم‌سکه و ربع سکه هم با 5 هزار تومان کاهش به 580 و 380 هزار تومان رسید.

سکه گرمی هم با افت 2هزار تومانی 245هزار تومان به فروش رسید.

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ هر گرم طلای 18عیار 103هزار و 400تومان به فروش رسید. هر اونس طلا 1311دلار و یورو 4300تومان درج قیمت شد.

کد خبر 226008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز