دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

مهدی‌ربوشه: پس از پایان فینالی که برای آبی‌های پایتخت جز شکست و حاشیه حاصل دیگری نداشت، این علی دایی بود که خنکای قهرمانی را روی صورت چین‌خورده اما امیدوارش به وضوح حس می‌کرد.

گویا بازیکن- مربی سایپا قبل از اینکه شاگردانش را به خونسردی سفارش کند از مدت‌ها پیش و شاید حتی در همان هفته‌ای که صدرنشینی را از دست داده بود، چشم در چشمان دایی دوخته و تأکید کرده بود: نترس!

درست در چنین لحظاتی صمد مرفاوی حال متفاوتی داشت. او فینال لیگ ششم را در حساس‌ترین شرایط ممکن باخته بود. دیگر نمی‌دانست مقابل خبرنگاران، این بار چه نقشی را باید ایفا کند؛ معترف یا معترض؟

«آقای فتح‌الله‌زاده گفته‌اند مرفاوی نیمه مربیان را واگذار کرد.» طرح همین موضوع که سرمربی شکست‌خورده استقلال را با چالش سختی روبرو می‌ساخت، کافی بود تا صمد مرفاوی راه دوم را انتخاب کند؛ «اعتراض».

او اگرچه نتوانست چین و چروک صورت خود پس از مواجهه با این سئوال را از دوربین‌ها مخفی کند اما در واکنش به انتقاد علی‌ فتح‌الله‌زاده ترجیح داد تنها به این نکته اشاره کند که مایل نیستم درباره اظهارات مدیرعامل موضع خاصی اتخاذ کنم.

مرفاوی اما بدون توجه به مشکلات فنی تیمش که در مصاف با سایپا به خصوص در عمق دفاع کاملاً مشهود بود، تصریح کرد: «ما فقط به برنامه‌ریزی اشتباه سازمان لیگ باختیم، همین!»برای مرفاوی اما فرصتی برای اعتراف باقی نمانده بود.

چه او روی نیمکت یادگار امیر قلعه‌نویی را می‌دید و البته روی سکوها یک میهمان ویژه میان هواداران نشسته بود و زل زده بود به بازی.رفتار عجیب اما حرفه‌ای علی‌دایی که حتی پس از هدر رفتن پنالتی سایپا توسط ابراهیم صادقی هم دچار هیجان نشد، مرفاوی را بیش از پیش نگران کرده بود و این نگرانی درست لحظه‌ای مثل آوار بر سر او فرو ریخت که دایی در نیمه دوم با حضور به موقع در زمین بازی، تصمیم گرفت خاطره تلخ بازی دور رفت را برای آبی‌ها تکرار کند.

حالا پس از تغییر نتیجه به سود سایپا، مرفاوی نمی‌دانست کدام طرف را باید زیرنظر بگیرد؛ زمین بازی یا بازی بیرون از زمین.

به نظر می‌رسد این آخرین عکس‌های صمد‌مرفاوی روی نیمکت مربیگری استقلال است

فینال تمام شد و مرفاوی شکست خورد. فرقی نمی‌کند که مرفاوی به چه چیزی اعتراض دارد. نه برای سازمان لیگ که از سوی سرمربی استقلال مبتدی و بی‌برنامه معرفی شده و نه برای هوادارانی که در دقایق پایانی بازی علیه شکست‌خورده اصلی فینال، شعار می‌دادند.

چه به گفته برخی رسانه‌ها عده‌ای از هواداران از همین حالا فریادهای حجازی حجازی سر داده‌اند و حضور او را در استقلال انتظار می‌کشند. مسئله‌ای که به طور حتم در پایان بازی عصر روز یکشنبه، فتح‌الله‌زاده جدی‌تر از قبل به آن فکر کرد.

هرچند که پس از باخت، سرپرست باشگاه استقلال در رختکن حضور پیدا کرد و ضمن تشکر از تلاش تیم، از آن‌ها دلجویی کرد. اما ظهر دیروز علی فتح‌الله‌زاده وقتی تیتر روزنامه‌ها را نگاهی می‌انداخت تا مزه دهان افکار عمومی را بچشد، پس از روبرو شدن با مصاحبه تحریف‌شده‌اش به شدت ناراحت شد، تا جایی که خیلی زود در واکنش به این مسئله ضمن گفت‌وگو با یکی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تصریح کرد: «هرگز نگفته‌ام ما به مرفاوی باختیم.» مدیرعامل باشگاه استقلال تأکید کرد: «تکذیب می‌کنم. حرف‌هایم را به گونه‌ای دیگر منعکس کرده‌اند تا برای استقلال حاشیه‌سازی کنند.»

وی سپس با اشاره به تلاش مرفاوی در استقلال گفت: «وقتی به مرفاوی گفته می‌شود که مدیرعامل چنین حرفی را درباره شما زده، او چطور باید رفتار کند؟ من هم بودم ناراحت می‌شدم و حتی موضع‌گیری می‌کردم.»

او ادامه داد: «بازیکنان 4 موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادند و صمد مرفاوی در این مورد بی‌تقصیر است.»سرپرست باشگاه استقلال که بابت درج این خبر که هواداران استقلال علیه فتح‌الله‌زاده شعار دادند شدیداً عصبانی است، در واکنش به این موضوع گفت: «حتماً قصد و غرضی دارند که چنین خبرهایی را می‌نویسند اما بر هیچکس پوشیده نیست که روز یکشنبه هواداران یکسره من را تشویق می‌کردند، همین!» اما اصلی‌ترین نکته‌ای که علی فتح‌الله‌زاده نمی‌تواند در پاسخ به آن سکوت کند، بحث سرمربیگری فصل آینده استقلال است.

موضوعی که در حاشیه آخرین جدال‌های صمد مرفاوی با سرنوشت حرفه‌ای‌اش سایه ناصر حجازی را انگار پررنگ‌تر کرده. مدیرعامل استقلال در واکنشی صریح نسبت به ادامه حضور مرفاوی در استقلال تأکید می‌کند: «همه چیز به قهرمانی مربوط می‌شود.»

معنی این جمله اما کاملاً روشن است. این که مرفاوی در صورت از دست دادن قهرمانی در لیگ ششم به طور حتم از استقلال کنار گذاشته می‌شود.

فتح‌الله‌زاده که معتقد است مرفاوی در بازی با سایپا اشتباهاتی داشته در حالی سعی می‌کند، فضای حاشیه‌ای را از استقلال دور کند که شرط بقای سرمربی جوان آبی‌ها را این بار در اظهارنظری صریح اینطور عنوان می‌کند: «او باید قهرمان شود.»

شرط آقای مدیرعامل در شرایطی معمای سرمربیگری فصل آینده استقلال را از پیچیدگی خارج کرده که ناصر حجازی همچنان به سیاست سکوت پایبند است. او این روزها برخلاف چند ماه پیش به هم‌صحبتی با خبرنگاران علاقه چندانی نشان نمی‌دهد.

بنابراین در واکنش به هر سئوالی که در مورد استقلال مطرح می‌شود به ذکر همین یک جمله بسنده می‌کند: «بهتر است حرفی نزنم تا استقلال در آرامش به کار خود ادامه دهد.»علی فتح‌الله‌زاده اما در پاسخ به این سئوال که حجازی در استقلال سال آینده بالاخره چه جایگاهی دارد؟

با تیزهوشی از ارائه اظهارنظری آشکار خودداری می‌کند. او اما پس از باخت استقلال به سایپا و در پی آن از دست رفتن صدرنشینی یک گام به سوی حجازی نزدیک‌تر شده. بنابراین با توجه به وضعیت نه چندان خوب تیم مرفاوی که حالا سایه دو مدعی دیگر را سخت‌تر از همیشه بالای سر خود می‌بیند، شرط خود را اعلام می‌کند.

او می‌گوید: «اگر استقلال قهرمان شد، مرفاوی سرمربی باقی خواهد ماند و ناصر حجازی در پست مدیر سازمان فوتبال استقلال قرار خواهد گرفت اما در غیر این صورت مطمئن باشید از ناصر حجازی در فصل آینده بهره خواهیم برد.»

«استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد». این اعتقاد صمد مرفاوی است که پس از باخت به سایپا برای چندمین بار در طی این فصل با شعارهای اعتراض‌آمیز هواداران استقلال روبرو شد. او چاره‌ای جز اعتراف و قدردانی از هواداران ندارد. بنابراین می‌گوید: «آن‌ها حق دارند. تیم‌شان باخته. اما من مقصر نیستم.»

کد خبر 22597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز