دادگاه عالی ورزش (CAS) اعلام کرد که مقررات مسابقاتی مانند بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در این دادگاه بررسی نمی‌شود و بنابراین تقاضای استقلال برای ورود مجدد به این بازی‌ها خارج از وظایف این دادگاه است.

به گزارش ایسنا استقلال تهران روز 16 فوریه (27 بهمن 1385) پس از آنکه اسامی بازیکنان را برای ثبت نام اولیه به کنفدراسیون فوتبال آسیا تحویل نداد از این بازی‌ها کنار گذاشته شد.

این تصمیم بنا بر مقررات بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا گرفته شد که تیم های شرکت کننده را موظف می کرد تا تاریخ 11 فوریه 2007 (22 بهمن 1385) که مهلت ثبت نام بود، اسامی بازیکنان را به AFC اعلام کنند.

CAS در آخرین بررسی خود اعلام کرد که در این مقررات قضاوتی انجام نخواهد داد، لذا از درخواست تجدید نظر استقلال پیرامون تصمیمی که روز 16 فوریه (27 بهمن 1385) توسط AFC گرفته شده، استقبال نمی‌کند.

اولین درخواست استقلال برای بازگشت به مسابقات در تاریخ 7 مارچ (16 اسفند) توسط CAS رد شد. در اعلام نظر دوم، دادگاه حکمیت اعلام کرد که استقلال به بازی‌ها باز خواهد گشت.

به دنبال همین تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا از دادگاه درخواست کرد که این رای را مورد بررسی دوباره قرار دهد. در روز 4 آپریل 2007، هیات داوری CAS که این پرونده را در دست داشت با قضاوت پیتر لیور، قاضی ارشد در لندن( رئیس)، رهارد ولتن، وکیل قانونی در سوئیس (حکم) و گوئتز ایلرز، وکیل قانونی در دارمشتاد (حکم) جلسه‌ای تشکیل داد تا در مورد درخواست بررسی کنفدراسیون فوتبال آسیا روی رای دوم به جمع بندی برسند که در نهایت CAS به جمع بندی رسید که بنا به دلیل فوق قضاوتی در موضوع مطروحه نخواهد کرد.

کد خبر 18861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز