یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه اظهار داشت: با توجه به سفارشات زیادی که در رابطه با خوردن عسل شده و اهمیت زیاد این ماده خوراکی بسیاری از کارشناسان تأکید بر خوردن این ماده غذایی مفید دارند.

چگونه عسل طبیعی را از غیرطبیعی تشخیص دهیم؟

رضا مراکیان افزود: البته عسل زمانی تأثیر حداکثری خود را خواهد داشت که از نوع مرغوب و اصل باشد. حال راه‌های تشخیص این اصالت آن هم در بین تولیدات فراوان و بی‌کیفیت کار بسیار دشواری است و نمی‌توان این تشخیص را تنها محدود به روش‌های یاد شده در محافل عمومی دانست.

مراکیان ابراز داشت: عده‌ای بو کردن عسل، شکرک زدن، غلظت و مشخصه‌های دیگری را پیشنهاد می‌‌کنند که این روش‌ها مبانی علمی خاصی ندارند و نمی‌توان برای تشخیص عسل طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

این کارشناس تغذیه گفت: بهترین راه تشخیص، اندازه‌گیری میزان قند عسل توسط کارشناسان آزمایشگاهی است و بعد از ارزیابی، استاندارد کردن محصولات این چنینی است. مردم باید بتوانند به وزارت بهداشت و سازمان استاندارد اعتماد کنند و با رویت این نشانه‌ها بر محصولات از اصالت آن‌ها با خبر شوند.

وی درباره تفاوت رنگ در برخی عسل‌ها نیز ابراز داشت: تفاوت در رنگ نمی‌تواند ملاک مناسبی برای تشخیص اصالت باشد. تفاوت در رنگ عسل‌ها تنها ناشی از تفاوت در منبع تغذیه آن‌هاست.

کد خبر 225792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز