شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

گروه بورس: ترکیب بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس ظرف چند روز گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سهام شرکت‌های تولید‌کننده فولاد در بورس تغییر کرد.

بورس

به گزارش همشهری، از هفته گذشته پس از بازگشایی نماد شرکت‌های تولید‌کننده فولاد قیمت سهام این شرکت‌ها به‌شدت افزایش یافت و به همین دلیل ترکیب بزرگان بورس تهران تغییر کرد. این در حالی است که ارزش سهام شرکت هلدینگ خلیج‌فارس به‌دلیل نزول شدید ارزش سهام‌اش به‌شدت کاهش یافت.

این شرکت که به تازگی اطلاعات مالی‌اش را منتشر کرده نه فقط نتوانسته انتظار سهامداران را برآورده کند بلکه با کاهش زیادی در پیش‌بینی سودش مواجه شده است. این موضوع موجب شد سه‌شنبه هفته گذشته زمانی که نماد این شرکت پس از انتشار گزارش‌های مالی جدیدش در بورس باز شد قیمت سهام این شرکت به‌شدت کاهش یابد و فقط در یک روز 682واحد اثر منفی روی شاخص بورس برجای بگذارد. تاکنون سابقه نداشته است که یک شرکت بتواند تا این حد اثر منفی روی شاخص بورس داشته باشد.

روند نزولی این شرکت در طول چند روز گذشته هم ادامه یافته واین شرکت در مجموع از روز سه‌شنبه تا‌کنون بیش از 4هزار میلیارد تومان از ارزش سهامش کاسته شده است در مقابل 2 شرکت فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان ارزش سهامشان به‌شدت افزایش یافته و شرکت فولاد مبارکه اصفهان به همین دلیل به رده دوم جدول بزرگان بورس صعود کرد و جای شرکت ملی صنایع مس را گرفت. پیش از این شرکت ملی صنایع مس با ارزشی معادل 11هزار میلیارد تومان دومین شرکت بورس بود اما ارزش کل سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای نخستین بار به 14هزارو173میلیارد تومان رسیدو عنوان دومین شرکت بزرگ بورس را به‌خود اختصاص داد و شرکت مس سوم شد.

رتبه نخست بزگ‌ترین شرکت بورس هم با وجود نزول 4هزار میلیارد تومانی شرکت هلدینگ خلیج‌فارس همچنان به این شرکت اختصاص دارد. ارزش سهام این شرکت تا قبل از بسته شدن نمادش در بورس 25هزارو200میلیارد تومان بود با این نزول ارزش کل سهام این شرکت به 21هزارو325میلیارد تومان رسید.شرکت مخابرات هم در حال حاضر با ارزشی معادل 11هزار و 340 میلیارد تومان چهارمین شرکت بزرگ بورس است و پس از آن شرکت‌های گل‌گهر و چادرملو قرار گرفته‌اند. ارزش سهام شرکت نفت وگازوپتروشیمی تأمین(تاپیکو) که به تازگی سهامش در بورس عرضه شده است 10هزارو 553میلیارد تومان است. شرکت‌های گل گهر و چادرملو هم هر کدام به‌ترتیب 10و 9.3هزار میلیارد تومان ارزش دارند. 

کد خبر 225705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز