شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: افرادی که انبه می‌خورند بهترین رژیم غذایی را دارند. یعنی برنامه‌ی غذایی‌شان سرشار از میوه، پتاسیم و کمترین میزان قند و چربی‌های اشباع شده است.

انبه؛ دوستدار قلب و عروق

نتایج پژوهشی که در Journal of Nutrition & Food Science به چاپ رسیده نشان می‌دهد مصرف انبه، رژیم غذایی افراد را به یک رژیم استاندارد نزدیک و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

انبه یکی از میوه‌های پرطرفدار در سرتاسر جهان می‌باشد. هر 100 گرم از این میوه حاوی 14 گرم گلوسیدها، کمتر از 1 گرم پروتئین و چربی، 1.9 گرم فیبرهای غذایی، 3 میلی‌گرم ویتامین آ، 44 میلی‌گرم ویتامین ث، 20 میلی‌گرم کلسیم، 9 میلی‌گرم منیزیم و 170 میلی‌گرم پتاسیم می‌باشد.

انبه همچنین منبع بتاکاروتن‌ها و پولیفنول‌هایی مانند فلاوونوئیدها می‌باشد. این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارند که برای سلامت همه مفید است.

محققان با بررسی‌هایی که روی 12000 داوطلب بین 2 تا 18 سال و 17500 بزرگسال انجام دادند به این نتیجه رسیدند کودکان و بزرگسالانی که انبه مصرف می‌کنند افرادی هستند که میوه‌ی بیشتری می‌خورند.

محققان مشاهده کردند کودکان مصرف کننده انبه اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی مونوی کمتر و در عوض ویتامین آ (34 درصد)، ویتامین ث (57 درصد)، کلسیم(18درصد) و پتاسیم (19درصد) بیشتری دریافت می‌کنند.

افراد بزرگسال مصرف کننده انبه نیز جزو افرادی هستند که فیبرهای غذایی بیشتری دریافت می‌کنند در حالی‌که میزان چربی دریافتی‌شان کمتر است. این افراد همچنین ویتامین B6، ویتامین C، منیزیم و پتاسیم بیشتری نیز دریافت می‌کنند.

باید بدانید که تعادل بین سدیم و پتاسیم بدن یکی از عواملی است که فشار خون را تنظیم و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. برای همین هم لازم است که مصرف میوه‌های سرشار از پتاسیم و کم سدیم مانند انبه را افزایش دهید. باید بدانید که منیزیم نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد.

در نهایت به عقیده‌ی محققان، افرادی که عادت به مصرف انبه دارند(چه کودک و چه بزرگسال) رژیم غذایی سالم‌تری نسبت به بقیه دارند که برای سلامت قلب و عروق‌شان مفید است.

منبع: تبیان

کد خبر 225638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز