انتشار گزارش‌هایی از وضعیت اسفبار روستاهای محدوده سد گتوند و روستائیانی که با آبگیری این سد ناچار به ترک محل زندگی خود شده‌اند افکار عمومی را نسبت به آنچه در محدوده سد گتوند در حال اتفاق است حساس کرد.

سد گتوند



2 روز از انتشار گزارش‌هایی از وضعیت روستاهای موجود در محدوده سد گتوند گذشت که علی یوسفی وکیل اهالی روستاهای پشت سد گتوند به پایگاه اطلاع‌رسانی صدای طبیعت گفت: پل ارتباطی 11روستای منطقه آبماهیک توسط مجریان سد گتوند غرق شد. او این اقدام را در ادامه اقدامات دنباله‌دار مجریان سد برای بیرون راندن اجباری روستائیان بی‌پناه آبماهیک خواند.

براساس آنچه خبرگزاری مهر پیش‌تر گزارش کرده بود، مجریان سد گتوند پیش از افتتاح این سد بزرگ، تعهد کرده بودند که برای ساکنان 11روستای پشت سد، زمین و خانه معوض بدهند و آنها را در شهرک جدید اسکان دهند. اما وعده‌ها عملی نشد و مجریان سد درنهایت به آنها اعلام کردند که زمین‌های کشاورزی، باغات وخانه‌های آنها را متری 650 هزارتومان خریداری می‌کنند. این مسئله به اعتراض بسیاری از روستانشینان منجر شد. اکنون علی یوسفی وکیل روستاهای سد گتوند گفته است، 17‌ماه پس از قطع آب، برق، بهداشت، مدارس و خطوط ارتباطی هنوز پول زمین و خانه‌های مردم را به آنها نداده‌اند و در ادامه فشار‌ها پل ارتباطی 11روستا را با دنیای بیرون قطع کردند. تا مردم مجبور شوند دست از زمین‌های زارعی خود بردارند. به گفته یوسفی شکایت‌های مکرر اهالی این روستا به جایی نرسیده و شرایط همچنان سخت می‌شود.

کد خبر 225596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز