مجری برنامه تولید محصولات سالم و ارگانیک گفت: نبود یک سیستم مدون برای کنترل و عرضه این محصولات تحت یک برند مشخص زمینه‌ساز ورود افراد فرصت‌طلب به بازار محصولات کشاورزی ارگانیک است.

گوجه

محمد شریفی مقدم با اشاره به آشنا شدن مردم با فواید محصولات کشاورزی ارگانیک و استقبال آنها نسبت به تهیه این موادغذایی در سال‌های اخیر، به ایسنا گفت: مشخص‌نبودن ارگانی که اجازه عرضه این محصولات را دارد و نبود هماهنگی در مسیر ارائه آنها باعث بروز بی‌نظمی در بازار این نوع مواد غذایی و سوءاستفاده‌های بسیار شده است که گاهی در این میان محصولات کشاورزی غیرارگانیک نیز با نام جعلی موادغذایی طبیعی به‌دست مردمی که طالب استفاده از آنها هستند، می‌رسد. به گفته وی باید توجه داشت بروز اینگونه موارد تخلف ناشی از کم‌کاری مسئولان در حوزه عرضه موجب لطمه زدن به باور مردم نسبت به سلامت این نوع محصولات شده است.

شریفی مقدم گفت: با توجه به پتانسیل موجود کشور در بخش کشاورزی ارگانیک، می‌توان با تنظیم دقیق پروسه بهره‌برداری، بسته‌بندی و نحوه ارائه این نوع محصولات و کوتاه کردن دست افرادی که تنها با اهداف تجاری و سودجویی وارد بازار عرضه این نوع مواد غذایی شده‌اند، ظرف 2تا 3سال آینده به بزرگ‌ترین و موفق‌ترین مرکز تولید محصولات کشاورزی طبیعی و ارگانیک در منطقه تبدیل شویم.

کد خبر 225573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز