همشهری آنلاین: رئیس جمهور، رئیس جمهور منتخب، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت‌الله هاشمی شاهرودی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی‌اش از راهپیمایی روز قدس گفت : مردم ایران و دنیا در سی و چهارمین سالروز نامگذاری روز جهانی قدس پرشورتر و مومن تر و مصمم تر در صحنه حاضر هستند.

محمود احمدی‌نژاد افزود: روز قدس یک روز جاری در متن زندگی بشریت و یک روز موعود برای رسیدن جامعه بشری به همه آرزوهای تاریخی‌اش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه روز قدس روز منزوی و مضمحل شدن جبهه شیطان است، گفت: روز قدس روزی است که همه خوبی‌ها در عالم مستقر خواهد شد.

وی روز قدس را نماد آرمان‌خواهی و پایبندی بشریت به ارزش‌های الهی خواند و تصریح کرد: روز قدس تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر صالحان برای استقرار عدالت و توحید در جهان است.

احمدی‌نژاد گفت: خدا را سپاسگزارم که در سی و چهارمین سالروز نامگذاری روز جهانی قدس که به ابتکار الهی امام راحل بنیانگذاری شده مردم ما و دنیا پر شورتر، مومن‌تر و مصصم‌تر در صحنه حاضرند و همچنان پیشگام و الگوی همه ملت‌ها برای عدالت هستند.

رئیس‌جمهور منتخب نیز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس روزی است که مردم وحدت جهان اسلام را در برابر هرگونه ظلم و تجاوز به نمایش می‌گذارند.

دکتر حسن روحانی این روز را یکی از یادگارهای حضرت امام (ره) خواند و افزود: در منطقه ما در سایه اشغال سرزمین فلسطین و قدس عزیز، زخمی بر بدن دنیای اسلام نشسته و این یادآور آن است که مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نخواهند کرد و در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهند کرد.

رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گفت: در شرایطی که دنیای اسلام در منطقه دچار مشکل است صهیونیست‌ها فکر می‌کنند فرصت مناسبی است برای این که به ظاهر چهره صلح‌طلبی از خود نشان دهند و در واقع به تجاوزات و تعرضات خود به سرزمین فلسطین ادامه می‌دهند.

رئیس قوه قضائیه از چهار راه ولیعصر (عج) به خیل عظیم راهپیمایان روز قدس پیوست.

آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به حرکت عظیم و باشکوه مردم که همه ساله در روز جهانی قدس انجام می‌شود، گفت: ابتکار بزرگ حضرت امام (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری، صلابت و استقامت مردم در بزرگداشت این روز اثر خود را گذاشته است.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: امروز در همه جهان اسلام با این حرکت همراهی شده است.

وی با بیان اینکه همه مردم با ندای واحد، مسئله فلسطین و آزادی قدس را فریاد می‌زنند، گفت: ما مطمئن هستیم که این رمز وحدت جهان اسلام روزی اثر خواهد گذاشت و قدس عزیز آزاد خواهد شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: بزرگترین سلاح علیه رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای سلطه‌گر حامی صهیونیست‌ها همین حرکت توفنده مردم در همه جهان اسلام است.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز رمز وحدت جهان اسلام همین مسئله فلسطین و بزرگداشت روز قدس است.

آیت‌الله آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد: این شجره طیبه و نهالی که حضرت امام (ره) غرس کردند و امروز به یک درخت تناور تبدیل شده است ان شاء الله ریشه دشمن صهیونیستی را خواهد کند.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات اخیر سازش گفت: هیچ وقت مذاکره را با جنگ نمی‌توان پیش برد.

وی با بیان اینکه اکنون ملت فلسطین تحت شدیدترین فشارها قرار دارد، افزود: چگونه می‌شود از صلح صحبت کرد در حالی که مردم فلسطین تحت شدیدترین فشارهای رژیم صهیونیستی هستند.

وی گفت: مردم فلسطین حرف حقی می‌زنند و می‌خواهند زندگی خود را، خود اداره کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود:‌ در جهانی که مدعی حقوق بشر هستند حاضر نیستند این حق ابتدایی را به مردم فلسطین برگردانند.

رئیس قوه قضائیه در خصوص اینکه «امروز مصادف با آخرین روز کاری دولت دهم است، آیا دولت نهم و دهم برای حمایت از فلسطین اقدامات موثری انجام داده‌اند»، گفت: در حد وسع این حمایت‌ها صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که هر روز بهتر از پیش، کشورهای اسلامی بویژه مردم عزیز ما بتوانند مسئله حمایت از فلسطین را زنده نگاه دارند و ان شاء الله پیروزی آنان به ثمر برسد.

آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس بر ضرورت توجه به وضعیت ملت فلسطین تاکید کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در جمع راهپیمایان روز قدس در مصاحبه با خبرنگاران گفت: شرایطی که اکنون برای فلسطینیان بوجود آمده، خیلی سخت است و فلسطینی‌ها با این حمایت‌ها روحیه می‌گیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره ضرورت برپایی این راهپیمایی گفت: این راهپیمایی یکی از اقدامات ضروری است که بحمدالله مردم از اول انقلاب با نامگذاری امام راحل، تا حالا آن را انجام می‌دهند.

وی شرایط کنونی فلسطینیان را خیلی سخت توصیف کرد و افزود: فلسطینیان نه در اطراف مصر و نه در سوریه جا دارند و در خود فلسطین و لبنان نیز مشکل دارند و این حمایت‌ها را که ببینند روحیه می‌گیرند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی روز قدس روز فریاد رهایی فلسطین از رژیم غاصب است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس روز فریاد رهایی فلسطین و شکست طرح‌های سازش با رژیم غاصب اسرائیل است.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی افزود: با خروش مسلمانان، طرح‌های سازش به هیچ عنوان نمی‌تواند به رژیم غاصب اسرائیل مشروعیت ببخشد.

وی شرکت در راهپیمایی روز قدس را برای مردم فلسطین و تقویت خط مقاومت بسیار با اهمیت دانست و گفت: همزمانی حضور امسال مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس با طرح سازش آمریکا، قطعا این طرح را به ناکامی خواهد کشاند.

آیت‌الله شاهرودی خطاب به دولت‌های مستکبر گفت: رژیم صهیونیستی نامشروع است و طرح‌های سازش هم نمی‌تواند مردم فلسطین را از حقوق خود محروم کند.

وی گفت: مردم امروز یکپارچه برای آزادی فلسطین به میدان آمده‌اند و فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند که باید به دلیل این حضور با شکوه از آنان تشکر کرد.

کد خبر 225524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز