چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: روزه‌داری فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست، باید در ماه مبارک رمضان به یک ریاضت معنوی دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «انسان در ماه مبارک رمضان با روزه‌داری اصولی می‌تواند به خدا نزدیک شود» عنوان کرد: روزه در بین تمام عبادات اشرف اعمال است و خداوند خود برای روزه‌دار پاداش خاصی می‌نویسد.

رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: اهمیت روزه و آثارش این است که انسان به خداوند نزدیک می‌شود و از عصیان و گناه فاصله می‌گیرد. در ماه مبارک انسان سعی می‌کند به دعا، نیایش و استغفار و قرآن خواندن بپردازد و بدین وسیله به خداوند نزدیک‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی در این ماه به گونه‌ای که آثار این ماه در ماه‌های آینده هم ادامه‌ داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید در این ماه به یک ریاضت معنوی دست پیدا کنیم؛ یعنی اگر تا قبل از ماه مبارک رفتار، زبان، گوش و چشم ما به معصیت باز بود در این ماه با ریاضت کشیدن از گناه دوری کنیم.

رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم روزه‌دار واقعی باشیم باید پا را از این روزه‌داری ظاهری فراتر نهاده و از محارم الهی امساک کنیم یعنی از شیطان فاصله بگیریم.

یوسفی مقدم در ادامه با اشاره به برترین کارهایی که در این ماه می‌توان انجام داد، اظهار کرد: برترین کارها قرائت قرآن و تدبر در معانی قرآن است. در این ماه سعی کنیم استغفار داشته باشیم و در پیشگاه خداوند همواره حاضر شویم و با دعا بهترین‌ها را از او بخواهیم.

وی در پایان گفت: باید سعی کنیم از شبهات زندگی فاصله بگیریم بخصوص در موقع افطار از روزی حلال استفاده کنیم و به گونه‌ای افطار نکنیم که شکممان به قدری پر شود که احساس سنگینی به ما دست دهد. خداوند این حالت را دوست ندارد و در این ماه و در تمام ماه‌ها همواره حالت خوف و رجای خود را حفظ کنیم چراکه این حالت باعث می‌شود انسان تلاش بیشتری در جهت جلب رضای خداوند داشته باشد.

کد خبر 225429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز