همشهری آنلاین: قرآن خطی منسوب به دست خط حضرت علی (ع) به همراه آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع این امام همام همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) در مشهد به نمایش در آمده است.

قرآن خطی منسوب به حضرت علی

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امروز گفت : قرآن منسوب به حضرت علی (ع) با خط کوفی بر روی پوست آهو کتابت شده و وقف‌نامة آن به خط شیخ بهایی است.
محمدجواد قوی افزود :کتاب‌های خطی از جمله شرح دیوان حضرت امیر (ع)، الزام النواصب، خطبه‌البیان، تاریخ و زندگانی علی بن ابی‌طالب، شرح نهج‌البلاغه، دعای کمیل و دعای صباح نیز از جمله آثار این نمایشگاه در کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی است.
او کشف‌الیقین، قصیدة علویه، مناقب مرتضوی العلوی، خصایص وحی المبین، مشارق الانوار، کتاب الفضل، ارشاد القلوب، مناقب امیرالمؤمنین و علم الیقین را نیز از جمله کتاب‌های چاپ سنگی این نمایشگاه اعلام کرد .

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت : در این مجموعه، کتاب‌های چاپی ارزشمندی مانند زندگانی امام علی (ع)، جاذبه و دافعة علی (ع)، پیشوای صدیقین،بر آستان مولود کعبه، رفتار علوی، گفتار علوی، راه رستگاری، حکمت عملی یا اخلاق مرتضوی نیز به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی علیه‌السلام، از امروز تا آخرماه مبارک رمضان در ساعات 8 و 15 دقیقه تا 18 در تالار ورودی کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و مذهبی است.
کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی با مجموعه‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی بی‌همتا در موضوعات مختلف، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های علمی پژوهشگران جهان اسلام است .

کد خبر 225159
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز