دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در سال‌های اخیر به دلیل مشارکت موثر شهروندان، آسیب رساندن به آثار و مجسمه‌های شهری در مقایسه با گذشته کاهش یافته است.

مجسمه

به گزارش فارس، مجتبی موسوی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر شاید حدود 3 اثر در طول سال دچار تخریب توسط عوامل انسانی شود که از دلایل اصلی این کاهش، حضور و مشارکت موثر مردم در امور شهر و محل زندگی شان است البته فرهنگسازی انجام شده در این زمینه و همچنین افزایش تعداد آثار حجمی در سطح شهر نیز بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه مجسمه های شهری نیز جزء اموال شهری محسوب شده و باید در نگهداری آن تلاش کرد افزود: برخی شهروندان با مشاهده آسیب هایی که به دلیل عوامل طبیعی یا گاهی انسانی به مجسمه های شهری وارد می‌شود با سامانه 137 تماس گرفته و موضوع را اطلاع می‌دهند و پیگیر رفع مشکل می‌شوند.

مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی آثار حجمی موقت را آسیب‌پذیرتر در برابر تخریب‌ها خواند و گفت: این آثار بیشتر دچار شکستگی و خمیدگی شده و یا کنده می‌شوند که برخی شواهد نشان دهنده نقش عامل انسانی در این تخریبهاست.

به عنوان مثال چیدمان محیطی با نام «گرده افشانی» که چندی پیش درلوپ خروجی بزرگراه مدرس به بزرگراه حقانی در مساحتی حدودا 100 مترمربعی بر روی چمن ها نصب شده بود، دچار شکستگی و خمیدگی شد و حدود 50 تا 60 درصد اثر از بین رفت.

وی افزود : این اثر کار ظریفی بود و امکان مقاوم سازی در مقابل آسیب های عمدی در آن وجود نداشت و اگر این تخریب صورت نمی‌گرفت شاید تا دو سال در محل سالم می‌ماند.

موسوی با بیان اینکه آثار موقت حجمی در دیگر شهرهای دنیا و به مناسبت ها و کارکردهای خاصی نصب می‌شوند تصریح کرد: بیشترین آثار حجمی موقت را در حاشیه بزرگراه ها نصب می‌کنیم تا از تخریب عوامل انسانی دور بمانند.

 

کد خبر 225036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز