مهدی دواتگری، عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی واقعه ۲۲ بهمن قم گفته که چکیده‌ای از این گزارش در اختیار نمایندگان قرار گرفت و در هفته آینده این گزارش در صحن قرائت می‌شود.

گزارش حادثه قم که اشاره به نام برخی نمایندگان و سازمان‌ها و نهادها دارد، در هفته‌های گذشته باعث دوشقه‌شدن نمایندگان مجلس به 2طیف مخالف و موافق قرائت این گزارش شده است. طیفی از نمایندگان وابسته به جبهه پایداری، اعتبار این گزارش را زیر سؤال برده و خواهان تشکیل کمیته دیگری برای بررسی حادثه 22بهمن قم هستند.

ازجمله پیش‌تر جواد کریمی در اثنای سخنانش افشا کرده بود که نام گروه حلقه‌ پرتو و مؤسسه مربوط به آیت‌الله مصباح در این گزارش آمده است و گفته بود که تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در کمیسیون امنیت ملی بدون توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس صورت گرفته و اعتبار ندارد. در این سو روح‌الله حسینیان هم دیروز از تشکیل کمیته دیگری در مجلس برای بررسی حادثه 22بهمن خبر داد و گفت که این کمیته با نظر گروهی از نمایندگان مجلس و برای بررسی واقعی و دقیق حادثه 22بهمن به‌زودی تشکیل خواهد شد.

با وجود این، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه تهیه گزارش از حادثه ۲۲بهمن در قم مانند عمل جراحی بود، گفته که طبیعی است وقتی یک عمل جراحی انجام می‌گیرد عکس‌العمل، خونریزی و درد را به همراه خود خواهد داشت.

کد خبر 224544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز