دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

عباس ثابتی راد: چندی پیش خبر احداث پنجمین هتل هفت ستاره جهان در مشهد نظر همگان را به خود جلب کرد.

هتلی که با طراحی ویژه و با ارائه خدمات و داشتن امکانات منحصر به فرد با هدف جذب گردشگران با قدرت اقتصادی بالا در حال طراحی بود. اما هنوز این سخنان چندان در میان مردم دهان به دهان نگشته بود که بلافاصله خبری دیگر از راه اندازی و احداث هتلی هفت ستاره در رامسر شنیده شد.

این سوال که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چه خبر است با این اظهارات شگفت‌انگیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

واقعا آیا این سازمان توان ساخت دو هتل هفت ستاره در مشهد و رامسر را داشت. با توجه به اینکه هم اکنون در کل جهان تنها چهار هتل هفت ستاره موجود است. اما نه، انگار آن هتلی که قرار بود در مشهد ساخته شود ناگهان و به یکباره سر از رامسر درآورد و مسئولان بر آن شدند ظرف یک چشم به هم زدن محل این هتل را جابه‌جا کنند و آنرا در جایی دیگر برپا کنند. اگرچه همین خبر باعث شد که ما چندان بر این خبر هم دل خوش نکنیم و خود را آماده جابه جایی زود هنگام و پیش از احداث هتل کنیم.

از طرفی این هتل در رامسر به تعبیر بسیاری از همان مسئولانی که خبر احداث آنرا داده بودند می‌توانست راهی باشد برای رشد صنعت گردشگری. اما به چند دلیل این یک پیش‌بینی غیرعلمی و غیرکارشناسی بود.

1 - منطقه شمال کشور به ویژه استانهای سه‌گانه ساحلی هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است. بر اساس آمار هر ساله در حدود 35 درصد از گردشگران کشور از این مناطق دیدن می‌کنند. آیا این تعداد گردشگران می‌تواند توجیه‌کننده احداث هتل هفت ستاره‌ای باشد که قرار است در این منطقه ساخته شود. گواینکه بسیاری از این گردشگران به لحاظ قدرت اقتصادی از اقشار متوسط بوده و نمی‌توانند از امکانات بسیار تجملی این هتل استفاده کنند.

2 - ما هنوز در تامین نیروی انسانی آموزش دیده برای اداره هتل‌های  هفت ستاره با مشکلات جدی روبروئیم. گواینکه بسیاری از نیروهای مشغول به کار در هتل‌هایمان هنوز برای ارائه خدمات مناسب با توجه به استانداردهای جهانی مشکل دارند. آیا می‌توان برای تامین نیروهای انسانی این هتل هنوز احداث نشده اقدامی جدی انجام داد.

3 - مگر تمام مشکلات صنعت گردشگری ما نداشتن هتل هفت ستاره است؟ آیا بهتر نیست سازمان محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جای آنکه به طرح‌های شعاری و ناشی از فشارهای سیاسی روآورد در گام اول به توسعه زمانی و مکانی صنعت گردشگری بپردازد و استانهای محروم از گردشگران را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

کد خبر 22451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز