سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرکز تحقیقاتی در کوبا در حال ساخت یک داروی ضد سرطان است که در آزمایشات اولیه، موجب کاهش شدید تومورها شده است

داروی جدید سرطان

به گزارش ایرنا، داروی یادشده از طریق پپتید (پروتئین ) RJLB۱۴ آر جی ال بی‌ ۱۴ فعالیت می‌کند و در آزمایش روی موش‌ها با کاهش ۹۰ درصد تومورهای سرطانی موفق جواب داده است و در حال حاضر باید روی انسان‌ها آزمایش شود.

روزنامه کوبایی خوونتود ربلده در این باره به نقل از محققان نوشت که داروی استفاده شده روی موش‌ها با دوز حداکثر پنج میلی‌گرم در طول ۳۶ روز، این نتایج مثبت را ارائه داده است.

خوسه آنتونیو فراگا رییس آزمایشگاه زیست شناسی‌ داروسازی کوبا موسوم به لابیوفام که این تحقیقات را مدیریت می‌‌کند، گفت: این دارو فرمولی است که در غشای هسته سلول بدخیم و نکروز شده نفوذ می‌‌کند.

وی افزود: اثر این دارو با اثری که شیمی‌ درمانی‌ها دارند تفاوت دارد زیرا شیمی‌ درمانی‌ها، سلول‌ها را مسموم می‌‌کنند و می‌‌کشند اما متاسفانه به سلول‌های سالم نیز لطمه می‌‌زنند در حالی‌ که پپتیدهای ضد توموری فقط به سلول‌های بدخیم حمله می‌‌کنند و با مرحله‌های نکروز و اپوپتپوز یا مرگ برنامه ریزی شده یاخته تکمیل می‌‌شوند.

فراگا تاکید کرد که این دارو تحت آزمایشات بسیار دقیق مسمومیت شناسی‌ و داروشناسی‌ قرار گرفت تا بشود از آن در انسان‌ها استفاده کرد.

بنا به گزارش‌ها، آخرین نتایج از پپتید شواهدی از مثبت بودن آزمایشات نشان داده است.

آلکسیس دیا دیگر محقق کوبایی هم در این باره گفت: این کشف نتیجه بیش از ۱۴ سال کار در آزمایشگاه‌ها است.

کد خبر 224340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز