لیلا خاکسار: مراسم معارفه علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تودیع علیرضا مختارپور معاون پیشین با حضور وزیر ارشاد و جمعی از مدیران مسئول نشریات، برگزار شد.

ملکیان که پیش از این معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشته در این مراسم ضمن اشاره به سابقه 24 ساله فعالیت مطبوعاتی خود که بخش قابل توجهی از آن در کیهان و بخش دیگری در روزنامه جام جم و سیاست‌روز بوده است، گفت: من به دو دلیل قصد نداشتم این مسئولیت را بپذیرم اول اینکه وجود آقای مختارپور بسیار ارزشمند بود و دوم اینکه پس از دوره طولانی فعالیت مطبوعاتی بنا نداشتم، کار مطبوعاتی داشته باشم و نکته دیگر اینکه اقدامات زیربنایی بود که در معاونت حقوقی بنا نهاده شده  وبه دنبال سرانجام رساندن آن بودم.

وی افزود: اصول کاری من همان مسیرمختارپور است و طبیعی است که در شکل اجرایی تغییراتی وجود داشته باشد، به طور کلی همان طور که در کار مطبوعات سرعت، دقت و نظم حرف اول را می‌زند‌، امیدوارم در معاونت مطبوعاتی نیز این سه اصل سرلوحه کار قرار گیرد.

وی درمورد برنامه‌های خود در معاونت مطبوعاتی گفت: یکی برنامه‌های روزمره و جاری است که مهمترین آن نمایشگاه مطبوعات است و دیگری هدفمند کردن یارانه‌هاست که باتوجه به اینکه یارانه‌ها به شکل نقدی پرداخت می‌شود باید شاخص‌هایی برای آن تعریف شود.

ملکیان همچنین به اولویت صدور مجوزنشریات  برای نقاط دور افتاده و مناطق محروم اشاره کرد و گفت: ساماندهی نشریات دولتی و جلوگیری از انتشار نشریات غیر ضرور از اولویت‌های دیگر برنامه‌ خواهد بود و یکی دیگر از برنامه‌های مهم کاری من تدوین لایحه‌ای برای جامعه رسانه‌ای است که در برگیرنده مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های  اطلاع رسانی است که بدین ترتیب آرزوی صنفی همه دوستان نیز برآورده شود.

محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مختارپور و دلسوزی بی امان وی برای بازگرداندن فضای آرامش به مطبوعات گفت: کارهایی که در این دوره صورت گرفت بی سابقه و از نگاه اهالی مطبوعات به عنوان یک اقدام بدیع بوده است.

وی افزود: در این دوره به نشریاتی که در شهرستان ها مورد غفلت واقع شده بود توجه ویژه‌ای شد و بسیاری از درخواستهایی که طی سال‌ها باقی مانده بود مورد رسیدگی قرار گرفت. همچنین پاسخگویی به درخواست مجوز به معنای عمومی شتاب بیشتری گرفت و نشریات شهرستانی که دوره طولانی پشت نوبت بودند در جلسات هیأت نظارت به صورت استانی و در یک روز خاص بررسی شدند.

وزیر ارشاد همچنین افزود: از دیگر اموری که در این دوره شکل گرفت پرداختن هرچه بهتر به امور رفاهی خبرنگاران و عکاسان حوزه خبر و بیمه خبرنگاران بود و بین مطبوعات و مدیران سیاسی، اقتصادی، اجتماعی نیز ارتباطات قابل توجهی به وجود آمد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از رسانه‌ها غیر دولتی هستند نمی‌توان و نباید توقع ستایش فوق استحقاق خود را از رسانه‌ها داشته باشیم و مداحی مدیران حکومتی روش کار مطبوعات نیست اما توقع این است که واقعیت را منعکس کنند و این توقع بی‌جایی تلقی نمی‌شود.

صفارهرندی به حزبی برخورد کردن برخی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از رسانه‌ها برای به دست آوردن قدرت به تعبیری رسانه حزبی نیستند بلکه حزب رسانه‌ای هستند و این موضوعی است که اخیراً با آن برخورد داشته‌ایم و نمی‌توانیم از چنین رسانه‌هایی خیلی انتظار داشته باشیم.

کد خبر 22424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز