همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران با اعلام این خبر که ایمنی تالار مولوی کارشناسی می‌شود، گفت: این تالار نیاز به تعمیرات اساسی دارد و ما از زمان تعمیرات هیچ اطلاعی نداریم.

مرکز نمایش

به گزارش فارس، جعفر گل‌محمدی مدیر کل فرهنگی دانشگاه تهران در خصوص تعطیلی این روزهای تالار مولوی اظهار داشت: گاهی اوقات سیستم اداری و مدیریتی به شکل خصوصی است و مدیرعامل می‌تواند به سادگی اعتبارات لازم را تأمین کند ولی در سیستم دولتی که به طور مثال بودجه سالیانه‌اش در اردیبهشت و خرداد تصویب می‌شود،‌ قطعا مراکز دولتی اوضاع و احوال مالی خوبی ندارند.

وی ادامه داد: زمانی که بودجه نیست من نمی‌توانم از جانب دولت وعده بدهم؛ متأسفانه در سیستم دولتی ما مشکلاتی وجود دارد که هیچ کس زمان دقیقی از دریافت اعتبارات را نمی‌داند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران به مشکلات فنی تالار مولوی اشاره کرد و گفت: آنچه وجود دارد این است تالار مولوی مشکل برق دارد و اگر تعمیر نشود می‌تواند فاجعه‌ساز باشد.

تالار مولوی یک بدنه جهانی است و کوچکترین اتفاق در آن می‌تواند سوژه‌ای در تمام دنیا شود.

ما ضمن اینکه به مخاطب احترام می‌‌گذاریم و در حالی که می‌خواهیم فعالیت‌ها تعطیل نشود، باید گوشه چشمی به این سالن تئاتری داشته باشیم تا اتفاقی رخ ندهد.

در حال حاضر کولرهای مولوی مشکل دارد و نمی‌‌تواند از پس تهویه داخل تالار برآید؛‌ برای تعمیر آن باید تمام کولرها برداشته شود و یک سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی ایجاد شود که برآورد اولیه آن 700 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با حداقل‌ها و از باب رفع تکلیف کاری را انجام دهیم همین الان می‌توانیم دو کولر آبی را به تالار مولوی ببریم و اجراها به صحنه بروند ولی واقعا این احترام به جامعه هنری است؟

ما جلسات متعددی را برای برطرف کردن مشکلات مولوی داشتیم که تعمیرات آن بودجه کلان را می‌خواهد و این بودجه ظرف یکی دو روز تأمین نمی‌شود.

گل‌محمدی تصریح کرد: علی‌رغم تمام زیرمجموعه‌هایمان مولوی را جدا لحاظ کردیم، به دلیل اینکه مورد احترام همه هنرمندان است و باید توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد اما این بودجه‌ها کفایت نکند به همین دلیل دنبال بودجه‌های بیشتری برای استفاده هستیم تا به کمک آن تالار مولوی سر و سامان پیدا کند ولی متأسفانه در اوضاع فعلی کشور شرایط سختی داریم.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه منتظر دریافت بودجه هستیم،‌ گفت: تالار مولوی اگر بخواهد در شأن مخاطب خود باشد حدود 3 تا 4 میلیارد تومان هزینه دارد.

سیستم سرمایش، گرمایش، مشکلات ساختمان، تعویض صندلی‌ها، سیستم برق که متعلق به 40 سال پیش است،‌ باید تعمیر شود.

وی از حضور کارشناسان برای ارزیابی ایمنی مولوی خبر داد و بیان داشت: ما از جاهایی که می‌تواند مقدار ایمنی تالار مولوی را تشخیص بدهند درخواست کارشناسی کردیم تا بیایند و ارزیابی خود را اعلام کنند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: اگر این مراکز قانونی اعلام کنند که ما وسواس بیش از حد نشان دادیم، ما از فردای آن روز کار را شروع می‌کنیم اما اگر اعلام کردند که دغدغه شما صحیح است و هر لحظه امکان آتش‌سوزی وجود دارد، ما برای رعایت حال مخاطب مجبوریم مولوی را تعطیل کنیم تا بودجه آن تأمین شود و من نمی‌دانم بودجه چه زمانی تأمین می‌شود.

گل‌محمدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان تابستان تالار مولوی فعالیت خود را آغاز کند.

کد خبر 224128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز