دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دانش آموختگان وزارت علوم از ارزیابی 2500 دانشگاه خارجی برای تحصیل دانشجویان ایرانی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد حسن مجلس آرا در این باره گفت: پس از نهایی شدن رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه‌های خارجی، 2500 دانشگاه در سامانه اداره کل دانش آموختگان جهت تحصیل دانشجویان ایرانی مناسب اعلام شدند.

وی ادامه داد: این دانشگاه‌ها در گروه‌های ممتاز با 300 دانشگاه، گروه خوب با 700 دانشگاه، گروه متوسط بین 500 تا 600 و سایرین هم در گروه‌های ضعیف قرار گرفته‌اند.

وی همچنین به یک گروه دیگر از دانشگاههای خارجی اشاره کرد و گفت: یک سری از دانشگاهها غیرقابل ارزیابی به شمار می‌آیند و در واقع در لیست سیاه وزارت علوم قرار دارند که مدارکشان از سوی این وزارتخانه ارزیابی نمی‌شود.

این مقام مسئول وزارت علوم با اشاره به شاخص‌هایی که برای رتبه بندی دانشگاه‌های خارجی ملاک قرار گرفتند، اظهار داشت: شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، عمومی، رفاهی و ارزشی، برای این دانشگاه‌ها به کار گرفته شد و سپس رتبه بندی دانشگاه‌ها به دست آمد.

مجلس آرا درباره دانشگاه‌های ضعیف خارجی، تاکید کرد: در دانشگاه‌های ضعیف به هیچ عنوان مقاطع تحصیلات تکمیلی گنجانده نشده و اگر هم دانشجویی از این دانشگاه‌ها دانش آموخته می‌شود بیشتر در مقطع کارشناسی است و طبق ضوابط خاصی ارزیابی می‌شوند.

کد خبر 224119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز