همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با هدف کنترل آنلاین توزیع سوخت کشور در زنجیره عرضه فرآورده، چهارشنبه هفته جاری راه اندازی خواهد شد.

مصطفی کشکولی

مصطفی کشکولی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: این مرکز مشابه مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر است و تمامی اطلاعات حمل، انتقال و تخلیه فرآورده در مبادی وارداتی، انبارهای نفت، خطوط انتقال فرآورده، مجاری عرضه و حتی نفتکش ها را در تمامی نقاط و مرزهای آبی و خاکی کشور ثبت و به صورت آنلاین در یک مرکز جمع آوری و مدیریت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با هدف کنترل آنلاین توزیع سوخت کشور در زنجیره عرضه فرآورده، چهارشنبه هفته جاری راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: از طریق راه اندازی این مرکز فرماندهی تمام اطلاعات عرضه سوخت در کشور به صورت متمرکز در یک نقطه جمع آوری و هدایت خواهد شد.

کشکولی با بیان اینکه راه اندازی این مرکز نقش مهمی در کنترل لحظه به لحظه توزیع سوخت در کشور ایفا می‌کند، گفت: جمع آوری اطلاعات توزیع و مصرف سوخت تاکنون برپایه روش های قدیمی و به صورت نیمه مکانیزه مدیریت شده است و هم اکنون نیاز داریم که این اطلاعات از تمامی مبادی ورودی و خروجی به صورت آنلاین و دقیق جمع آوری و نظارت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه اندازی این مرکز ( مرکز ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ، ﻛﻨﺘﺮل و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺗﻮﻟﻴﺪ، اﻧﺘﻘﺎل و ﺗﻮزﻳﻊ) که به صورت مکانیزه اطلاعات را جمع آوری و مدیریت می کند، نقش مهمی در نظارت دقیق و لحظه به لحظه توزیع سوخت در کشور خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اذعان داشت: این شرکت هم اکنون با توزیع روزانه 250 میلیون لیتر فرآورده نفتی ، 18 هزار نفر نیروی انسانی، 11 هزار دستگاه تانکر نفتکش در ناوگان حمل و نقل زمینی، 11 فروند کشتی حمل فرآورده های نفتی ساحلی، 3 هزار و 30 مجاری عرضه فرآورده و بیش از 2 هزار جایگاه CNG در سراسر کشور نقش مهم و حیاتی در زنجیره دریافت، انتقال، توزیع و عرضه فرآورده کشور برعهده دارد.

کد خبر 224103
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز