معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هم‌اکنون ‪ ۱۲۰‬هزار ایثارگر به تسهیلات مسکن نیاز دارند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران "حسین دهقان"، در نشست مدیران و کارکنان معاونت عمران و مسکن بنیاد ، با اشاره به اینکه از ابتدای جنگ تحمیلی تا به امروز ‪ ۱۲۰‬هزار تسهیلات مسکن در اختیار ایثارگران قرار گرفته، افزود: تسهیلات مسکن باید طی دو سال در اختیار ایثارگران واجد شرایط قرار گیرد.

دهقان، نقش ایثارگران را در تامین مسکن، مشارکتی دانست و گفت: معضل اقتصادی در ساخت و ساز، نباید در میزان مشارکت جانبازان برای تهیه مسکن تاثیر گذار باشد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه روش‌های گذشته در مدیریت منابع برای حل مشکل مسکن کارآمد نیست، افزود: خانه‌های ساخته شده برای جانبازان از نظر رفاهی، بهداشتی و محیطی ، مناسب نیست.

دهقان، همچنین در جلسه پرسش و پاسخ ، در زمینه تامین اعتبارات و اعتبارسازی برای طرح‌های عمرانی، گفت: استفاده از نیروی انسانی متخصص و با انصاف از جامعه ایثارگری می‌تواند به صرفه‌جویی در پرداخت هزینه‌های کلان، بیانجامد.

"مهدی امینی "، معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیز در این نشست، با اشاره به اینکه ‪ ۷۰‬درصد سبد مصرفی خانوار، به مسکن، اختصاص دارد، گفت: ‪ ۹۰‬درصد رفتارهای اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی در جامعه با بحران مسکن ارتباط دارد.

امینی، ساخت مجتمع‌های فرهنگی و مراکز توانبخشی را از دیگر برنامه های ضروری دانست و گفت: برای استفاده از اعتبارات کلان در بخش عمران و مسکن باید به جذب منابع مالی و دولتی بپردازیم.

وی، امکانات زیست شهری جامعه امروز را برای حضور جانبازان نامناسب خواند و افزود: برای مناسب کردن محیط شهری باید با رویکرد علمی به فرهنگ سازی بپردازیم.

وی، با تاکید بر استفاده از نیروهای تخصصی در این معاونت اظهارداشت: مناسب‌سازی محیط ، در دو سطح زندگی شخصی و زیست شهری قابل بررسی است.

کد خبر 2241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز