همشهری آنلاین: در اولین روز از رقابت‌های جهانی دو ومیدانی معلولین فرانسه، دو نماینده کشورمان موفق به کسب نشان طلا شدند.

IPC-Lyon 2013 Logo

در رقابت‌های نوبت صبح، آقای محمد خالوندی در ماده پرتاب نیزه، کلاس F58 با ثبت رکورد 50 متر و 23 سانتی‌متر از حریفان پیشی گرفت و به نشان طلا دست یافت. در مسابقات این ماده و کلاس، نمایندگان برزیل و مصر به ترتیب دوم و سوم شدند.

آقای محسن کاییدی، دیگر نماینده کشورمان نیز در رقابت‌های بعداز ظهر در ماده پرتاب نیزه، کلاس F34 با ثبت رکورد 43 متر و 41 سانتی‌متر، ضمن کسب نشان طلا، رکورد پارالمپیک لندن (38 متر و 32 سانتی‌متر) را نیز که توسط خود وی به ثبت رسیده بود، ارتقا داد.

در رقابت‌های این ماده و کلاس، نمایندگان چین و کلمبیا به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

بدین ترتیب آغاز کار نمایندگان کشورمان با دو نشان طلا در ماده پرتاب نیزه همراه بود و روز یکشنبه (30 تیر) در دومین روز مسابقات، آقایان علی محمدیاری و رسول میرشکاری به میدان خواهند رفت.

کاروان اعزامی ایران، متشکل از 9 ورزشکار جانباز و معلول و 2 ورزشکار از فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان برای حضور در مسابقات جهانی دو و میدانی فرانسه، عازم این کشور شده‌اند.

در رقابت‌های جهانی فرانسه، 1100 ورزشکار از 99 کشور جهان حضور دارند که رقابت‌های آنها در 207 ماده برگزار خواهد شد و ملی‌پوشان کشورمان در مواد پرتابی و دو به مصاف حریفان خواهند رفت.

این مسابقات تا هشتم مرداد ماه در شهر لیون برپاست.

 

کد خبر 223989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز