گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به اینکه لبنان دیگر هدفی سهل و آسان برای تجاوزگری‌های اسرائیل نیست، افزود: با توانمند شدن مقاومت هرگونه اقدام نظامی علیه لبنان بهای سنگینی را برای متجاوزان در پی می‌آورد.

سید حسن نصرالله

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: اسرائیلی‌ها می‌دانند که دربرابر قدرتی قوی و با اقتدار قرار گرفته‌اند و دیگر لبنان هدفی آسان برای هر دشمنی و به‌ویژه اسرائیل نیست. وی افزود: جنگ جولای2006 توازنی بازدارنده میان لبنان و اسرائیل ایجاد کرد. دبیرکل حزب‌الله همچنین تصریح کرد که در سایه وجود مقاومت در لبنان، اسرائیل پیش از هرگونه اقدام علیه کشور لبنان مجبور است چندین و چندبار بیندیشد و پیامدهای چنین اقدامی را ارزیابی کند و این نتیجه ایستادگی‌ها و دستاوردهای مقاومت لبنان در جنگ 33روزه است.

وی گفت: دیگر هیچ طرفی نمی‌تواند طرح‌ها و پیش‌شرط‌های خود را بر لبنان تحمیل کند. دبیرکل حزب‌الله لبنان به نقش و شرایط ایالات متحده در خاورمیانه پرداخت و تصریح کرد که آمریکا دیگر آن قدرتی نیست که اراده‌اش را بر دنیا تحمیل کند و در خاورمیانه متحدان خود را قربانی مصالح خویش و منافع اسرائیل ‌کند.سیدحسن نصر‌الله با پرداختن به موضوع ارتش در کشور و تلاش‌های داخلی برای ایجاد گسست در آن، گفت: از‌هم‌پاشیده‌شدن ارتش یا تجزیه و تقسیم آن به‌معنای از بین رفتن آرامش و امنیت کشور و فراتر از آن به‌معنای ازهم‌پاشیده‌شدن کیان کشور خواهد بود.

حمله به بارگاه حضرت زینب

در تازه‌ترین رویارویی‌ها در سوریه، حمله خمپاره‌ای گروه‌های پیکارجو به حومه دمشق، منجر به تخریب و فرو ریختن بخش‌هایی از حرم حضرت زینب شد و مدیر اجرایی تولیت آستان حضرت زینب هم به شهادت رسید.خبرگزاری رسمی سوریه با مخابره این خبر گزارش داد که درپی حمله خمپاره‌ای روز جمعه گروه‌های پیکارجو به منطقه زینبیه در حومه دمشق، دیواره‌های پیرامونی بارگاه حضرت زینب تخریب شد و علاوه بر به شهادت رسیدن انس رومانی مدیر اجرایی تولیت آستان حضرت زینب در این حمله، شماری از زائران هم زخمی شدند.

منطقه معروف به زینبیه در حومه دمشق طی ماه‌های گذشته صحنه شدیدترین درگیری‌ها میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح بود و ارتش سوریه یک‌ماه پیش توانست این منطقه را پاکسازی کند و اکنون گروه‌های مسلح می‌کوشند با شلیک خمپاره به این منطقه آن را ناامن سازند. این اقدام گروه‌های مسلح می‌تواند به منازعات و رویارویی‌های فرقه‌ای دامن زده و سوریه را به عراقی دیگر تبدیل سازد. پیش از این، سیدحسن نصر‌الله دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرده بود که هرگونه حمله و تعدی به بارگاه حضرت زینب در سوریه پیامدهای خطرناکی را درپی خواهد داشت.

منطقه زینبیه در نزدیکی محور ارتباطی منتهی به فرودگاه بین‌المللی دمشق قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین نقاط تلاقی و برخورد ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تلقی می‌شود. ارتش سوریه پس از به‌دست گرفتن کنترل شهر القصیر، به‌صورت همزمان عملیات گسترده‌ای را در حمص و حومه دمشق آغاز کرده و می‌کوشد مناطق پیرامونی پایتخت را پاکسازی کند.در همین حال، در حمله ارتش سوریه به تانکرهای حامل نفت قاچاق شده به ترکیه و خودروهای گروه‌های مسلح همراه این تانکرها در دیر الزور، 28فرد مسلح کشته شدند.

ارتش سوریه همچنین با گروه تروریستی جبهه النصره که سعی در به‌دست گرفتن کنترل چاه گازی المهر در شرق حمص را داشت، درگیر شد و آنها را از منطقه بیرون راند. همچنین افرادی از گروه تروریستی جبهه النصره کوشیدند وارد منطقه شیخ سعید در شهر حلب شوند که با آتش نیروهای سوری مواجه شدند.

کد خبر 223935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز