شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروی پلیس چین به تازگی برای گشت‌زنی در حواشی استان ژینجیانگ از نیروهایی عجیب و غریب استفاده می‌کند.

غاز

براساس گزارش تلگراف، وب‌سایت روزنامه چینی زبان چاینا‌دیلی در گزارشی اعلام کرده پلیس چین طی سال جاری برای گشت‌زنی در مناطق حاشیه‌ای استان ژینجیانگ از دسته‌های غازهای پلیس استفاده کرده‌است.

مقامات پلیس چین می‌گویند غاز‌ها در انجام کارهای نگهبانی از قدرت بالایی برخوردارند و اثبات کرده‌اند که در مهار کردن جرایم بسیار بهتر از سگ‌ها هستند. در این گزارش به نقل از رئیس پلیس محله شاوان نوشته شده غازها در میان دیگر ماکیان به داشتن قدرت شنوایی بالا و هوشیاری زیاد شهرت دارند. به گفته وی این حیوانات دقیق، چابک و شجاع در جنگ علیه جرایم در استان ژینجیانگ ابزاری ارزشمند بوده‌اند و اکنون از آنها به صورت فعالانه در این منطقه استفاده می‌شود.

به گفته این رئیس پلیس غازها بسیار شجاع هستند و به محض ورود ناشناسی به یک منطقه بال‌های خود را باز کرده و به فرد حمله می‌کنند. وی غازها را به راداری توصیف کرده که نیازی به منبع برق ندارند. به اعتقاد وی غازها گاه حتی از سگ‌ها نیز مفید‌تریند زیرا معمولا سگ‌ها به تنهایی در جایی نگهبانی می‌دهند و از این نظر آسیب‌پذیرند اما غازها گروهی حرکت می‌کنند و آسیب زدن به آنها کار بسیار دشواری است.

مقامات محله شاوان می‌گویند استفاده از غازها برای گشت‌زنی و محافظت از این محله پردردسر، امنیت بیشتری را برای ساکنان محله در پی داشته است.

دسته‌ای از غازهای پلیس در ماه ژوئن مردی را که وارد دفتر پلیس محلی شده بود تا موتوری را برباید، به دام انداختند. این مرد پس از مسموم کردن دو سگ پلیس و بالا رفتن از دیوار درحال ورود به ساختمان بود که با دسته‌ای 20 تایی از غازها مواجه شد. غازها به محض دیدن مرد بالها را باز کرده و شروع به فریاد کشیدن کردند، به این شکل مامور از حضور سارق آگاه شده و او را دستگیر کرد.

استان ژینجیانگ یکی از خشونت‌بار‌ترین مناطق چین است که همواره درگیر جنگ‌های خیابانی میان دو گروه محلی بوده است. درگیری میان این دو گروه در سال 2009 منجر به کشته شدن 200 نفر شد.

کد خبر 223896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز