همشهری آنلاین: دو فیلم «هامون» و «اجاره نشین‌ها» پس از گذشت دو دهه از اولین اکران عمومی آنها در سینماها، در پردیس‌های شهرداری تهران به روی پرده می‌روند.

فیلم ایرانی

به گزارش فارس،اکران دو فیلم «اجاره نشین‌ها» و «هامون» در طرح اذان تا اذان در پردیس‌های سینمایی ملت و تماشا به صورت سانس فوق العاده و فروش بلیت نیم بها از شب گذشته 27 تیرماه آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

فیلم سینمایی «اجاره نشین‌ها» ساخته داریوش مهرجویی است که در سال 66 به عنوان پرفروش ترین فیلم سال شناخته شد و جزء پربیننده ترین فیلم های سه دهه اخیر سینمایی ایران به شمار می‌آید.

این فیلم داستانی را روایت می‌کند که در آن خانه‌ای که وارث یا وارثانش معلوم نیست، عده‌ای مستاجر دارد.

خانه نیازمند تعمیرات اساسی است ولی بی توجهی عباس آقا، مباشر که قصد تصاحب خانه را دارد، باعث می‌شود تا به رغم تلاش‌های دیگر ساکنان، کار از کار بگذرد و خانه بر ساکنانش فروریزد ... .

فیلم سینمایی «هامون» نیز که از دیگر ساخته های داریوش مهرجویی و با هنرنمایی زنده یاد خسرو شکیبایی در سال 68 است وی در این فیلم نقش حمید هامون را بازی می‌کند که با همسرش مهشید دائم کش‌مکش دارد زندگی کابوس گونه خود را مرور می‌کند.

او که مشغول نوشتن رساله‌اش درباره عشق و ایمان است، در پی دوست قدیمی و مرادش علی عابدینی می‌گردد ... .

از «هامون» می‌توان به عنوان یکی از مهمترین فیلم‌های پس از انقلاب که علاقمندان بسیاری با آن زندگی کرده‌اند را نام برد.

این فیلم نیز همزمان با اکرانش مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت و در طول این سال‌ها چه در شبکه نمایش خانگی و چه در بخش تلویزیون دیده شده است.

فیلم سینمایی «هامون» در در برنامه اکران پردیس سینمایی ملت و فیلم «اجاره نشین‌ها» در پردیس سینمایی تماشا است.

 

کد خبر 223851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز