چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه با بیان اینکه مذاکرات با ۱+۵ ادامه دارد گفت: منتظر تعیین گروه مذاکره‌کننده از سوی روحانی هستیم.

به گزارش فارس، علی‎اکبر صالحی وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحولات و رویدادهای مرتبط با سیاست خارجی کشور گفت: خوشبختانه همانگونه که سال قبل اعلام کردیم، سال آینده خورشیدی ما سال خوبی خواهد بود و هم اکنون علائم این را نشان می‌دهد.

وی درباره انجام مذاکرات بین ایران و 1+5 در زمان دولت آقای روحانی گفت: نامه‌ای در این باره رد و بدل نشده اما به طور حتم مذاکرات ادامه خواهد داشت و منتظریم تا آقای روحانی به طور رسمی مسئولیت را عهده‌دار شوند و سپس گروه مذاکره کننده تعیین کند و آنها هم اعلام آمادگی کردند تا مذاکره را آغاز کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه صحبتی برای حضور شما در تیم مذاکره کننده شده است یا خیر،‌ گفت: در این باره صحبتی با من نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره سفر رئیس‌جمهور به کشور عراق گفت: مقدمات این سفر از سال پیش فراهم شده اما به دلیل بیماری آقای طالبانی به تعویق افتاد و تا اکنون به طول انجامید و هم اکنون در حال سفر به این کشور هستیم.

وی درباره منعقد شدن قرارداد جدید با کشور عراق گفت:‌ ما حجم زیاد قراردادها را با کشور عراق داریم که اگر بخواهیم آن را اجرا کنیم خیلی خوب است.

کد خبر 223560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز