جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به حل مشکلات موزه میراث روستایی گیلان گفت: با همکاری و هماهنگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری استان مشکل موزه میراث روستایی استان حل و مجوز اجرای فاز دوم این موزه صادر شده است.

محمد حسین مهدوی با اعلام این خبر گفت: پس از بررسی های میدانی کار گروه طرح محل تجهیز کارگاه دوم موزه میراث روستایی گیلان مورد توافق استاندار گیلان و دیگر مسئولان استان قرار گرفت و در هفته میراث فرهنگی کارگاه دوم مربوط به کلبه مرکزی رشت، سنگر و حومه افتتاح می‌شود.

وی با اعلام عملیاتی شدن مصوبه هیات دولت در صورت اجرای این طرح گفت: این موزه به عنوان اولین موزه میراث روستایی می‌تواند بسیاری از گردشگران را با آداب و رسوم و شیوه زندگی مردم گیلان در گذشته‌های نه چندان دور آشنا کند.

محمد جعفر علیزاده، معاون عمرانی استانداری گیلان نیز با اشاره به مصوبه هیات دولت و دستور مستقیم  وزیر کشاورزی برای پیگیری این طرح گفت: طرح موزه میراث روستایی گیلان طرحی منحصر به فرد در کشور است که ویژگی‌های خاصی چون حفظ جنگل و گذری بر تاریخ و شیوه زندگی مردم روستایی استان را در گذشته داراست.

وی از رفع مشکل این موزه خبر داد و افزود: تاکنون این طرح مورد حمایت تمامی بازدید کنندگان از جمله وزیر کشاورزی قرار گرفته و در مجموع 200 هکتار زمین برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، پویا یوسفی سرپرست کارگاه موزه میراث روستایی گیلان نیز با اعلام اینکه طبق بررسی‌ها انجام شده از سوی سازمان‌های مرتبط، شروع به کار برای اجرای فاز دوم بلامانع است، اظهار داشت: فاز دوم موزه با الگو گرفتن از معماری جلگه مرکزی گیلان طراحی و اجرا شده است.

موزه میراث روستایی گیلان که در زمینی به مساحت 200 هکتار در پارک جنگلی سراوان رشت در دست اجراست نحوه زندگی و آداب و رسوم یک صد ساله روستاییان گیلانی با بافت های مختلف فرهنگی که تاکنون هشت نوع بافت آن در نواحی شرق ، غرب و جنوب این استان شناسایی و به این مکان منتقل شده به نمایش درمی‌آورد.

کد خبر 22346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز