سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر کانادا در بزرگترین تغییرات کابینه، هشت نفر از وزرای خود را تغییر داد.

به گزارش مهر، استفان هارپر، نخست وزیر کانادا در نخستین تغییرات و بازنگری گسترده در کابینه خود، به دنبال به کارگیری اعضای جوان است. از سال 2006 که هارپر به مقام نخست وزیری رسید، این بزرگترین دگرگونی در دولت کانادا به حساب می‌آید.

بر اساس این تغییرات، کریس الکساندر سفیر سابق کانادا در افغانستان، وزیر جدید شهروندی و مهاجرت می‌شود. جیسون کنی، مسئولیت وزارتخانه تازه تأسیس اشتغال و توسعه اجتماعی را بر عهده می‌گیرد. این وزارتخانه جایگزین وزارت منابع انسانی و توسعه مهارت‌ها شده است.

لازم به ذکر است نیمی از گزینه‌های جدید از میان بانوان انتخاب شده‌اند. شلی گلاوز 46 ساله که افسر سابق پلیس بود، به وزارت میراث فرهنگی می‌رود و جیمز مور وزیر قبلی این وزارتخانه، به وزارت صنعت می‌رود. با این حساب در حال حاضر، 12 زن در کابینه هارپر حضور دارند.

از دیگر تغییرات انجام شده در کابینه کانادا می‌توان به این مورد اشاره کرد که پیتر مک کی، وزیر دفاع کانادا در بازنگری نخست‌وزیر، به وزارت دادگستری می‌رود و و دادستان کل نیز به مقام دفاع ملی می‌رسد.

اما وزرای اقتصاد، امور خارجه، تجارت بین‌الملل و منابع طبیعی، در سمت‌های خود باقی خواهند ماند. برای نخستین بار این تغییرات کابینه، پیش از اینکه در مراسم رسمی اعلام شود به دست هارپر در شبکه اجتماعی توئیتر انتشار یافته است.

کد خبر 223437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز