همشهری ورزشی: سویا، تبدیل به دومین تیمی شد که بعد از رئال مادرید در سال‌های85 و 86، قهرمانی جام یوفا را دو سال پیاپی به دست می‌آورد.

پیروز شدن در ضربات  پنالتی مقابل اسپانیول که مصمم و  بااراده بود و حتی از دقیقه 68 که با اخراج مویسس اورتادو 10 نفره شد، کار آسانی نبود.

بعد از گل‌های آدریانو و کانوته،‌ حریف کاتالان دو بار برگشت تا به یک قدمی جام برسد، ولی سویا با درخشش دروازه‌بانش، پالوپ فاتح نهایی جام یوفا بود.

خوسه ماریا دل‌نیدو، رئیس باشگاه سویا درباره نمایش تیمش پس از پایان مسابقه گفت: «این حق را داریم که بگوییم این لحظه (قهرمانی در جام یوفا و تکرار افتخار سال گذشته)، لحظه‌ای عالی در تاریخ باشگاه به حساب می‌آید. ما صفحه‌ای طلایی را در دفتر تاریخ باشگاه سویا نوشتیم.»

حالا اسپانیولی‌ها با این قهرمانی به رکورد 29 پیروزی در رقابت‌های باشگاهی اروپا دست یافتند تا رکوردی خیره‌کننده از خود به جا بگذارند اما بدون شک نمایش اسپانیول چه در این بازی چه در کل بازی‌های فصل جام یوفا بی‌نظیر بوده.

آنها در طول 15 بازی‌شان در اروپا شکست نخوردند و با 34 گل زده، بهترین خط حمله را داشتند.

گورکا ایرائیسوس، دروازه‌بان اسپانیول درباره این مسابقه گفت: «ما شجاعت، اراده و غرورمان را نشان دادیم. هیچ تیمی ما را در این رقابت‌ها شکست نداد، حتی مقابل سویا هم محکم ایستادیم. باید به کاری که انجام دادیم افتخار کنیم. حیف شد چون هواداران‌مان  شایسته به دست آوردن این عنوان بودند.»

کد خبر 22334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز