سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: روزهای اول اکران ویژه ماه مبارک رمضان ناامید‌کننده سپری شد.

مروری بر فروش روزانه فیلم‌های روی پرده نشان‌دهنده این نکته است که گیشه سینماها این روزها به شدت کساد شده است، به طوری که حتی فروش فیلم‌هایی چون «چه خوبه که برگشتی» و «گذشته» نیز به عنوان آثار صدرنشین جدول گیشه افت قابل توجهی داشته است.

فیلم تازه اکران شده «گهواره‌ای برای مادر» هم که مضمونش متناسب با ایام ماه مبارک رمضان است، در روز اول اکرانش نزدیک به 9 میلیون تومان فروخته است که شروع ضعیفی برای این فیلم محسوب می‌شود.فروش روزانه فیلم‌هایی چون آقای الف، یک مرد، یک شهر و گلوگاه هم به کمتر از 800 هزار تومان رسیده است.

طبیعی است که در روزهای گرم و طولانی مردم روزه‌دار کمتر از بقیه ایام سال به سینما بروند. اما قرار بود با طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان شب‌های روشنی برای گیشه رقم بخورد، اتفاقی که با گذشت نزدیک به یک هفته از شروع ماه رمضان هنوز رخ نداده و دیروز تنها 3 سینمامجوز اکران فیلم های قدیمی را دریافت کردند. قرار بود بلیت سینماها هم در این ایام نیم بها باشند که این مصوبه شورای صنفی نمایش به صورت نصفه و نیمه اجرا شده است. در چیدمان اکران نیز قرار بود اتفاق‌هایی رخ دهد و فیلم‌های خاطره‌انگیز روی پرده سینماها بیایند که هنوز خبری از این فیلم‌ها هم نیست. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد اکران سینماها به حال خودش رها شده و جز همکاری و هماهنگی با نیروی انتظامی خبری از هیچ‌کدام از پیش‌شرط‌های موفقیت طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان نیست. اطلاع‌رسانی درستی هم برای این کار صورت نگرفته، ضمن اینکه فیلم‌های روی پرده نیز جز 2 مورد استثنایی یعنی گذشته و چه خوبه که برگشتی فاقد جذابیت برای جذب مخاطب هستند. نتیجه اینکه به جای اینکه شب‌ها شاهد استقبال مردم از سینماها باشیم در بسیاری از سالن‌ها از ساعت 22:30به بعد اساساً تماشاگری وجود ندارد و سینمادار ناچار است سالن‌اش را تعطیل کند.

در همین رابطه مدیر سینما فلسطین تأکید کرد که اکران ‌ماه رمضان هنوز در این سینما موفقیتی در جذب مخاطب نداشته است. علی رضایی، مدیر سینما فلسطین، گفت: ما فیلم‌های گذشته و چه خوبه برگشتی را روی پرده داشتیم و به تازگی گهواره‌ای برای مادر اضافه شده است. فروش گذشته مطابق روزهای اول اکران قابل‌قبول است اما فیلم مهرجویی با شروع ‌ماه مبارک رمضان با افت فروش مواجه شد. گهواره‌ای برای مادر فیلمی نیست که بتواند رضایت 100درصدی مردم را جلب کند.

وی افزود: ما هم مثل سایر سالن‌ها طرح اکران‌ماه رمضان را اجرا کردیم و قیمت بلیت پس از افطار، نیم‌بهاست اما آنطور که توقع داشتیم با استقبال مخاطب مواجه نشدیم. آخرین سانس ما از ساعت ۲۳ تجاوز نکرده است. این در حالی است که سالن‌هایی مثل سینما آزادی در این روزها حتی اکران ساعت ۲ نیمه‌شب نیز داشته‌اند و این موضوع نشان‌دهنده آن است که اکران ویژه‌ماه رمضان در سالن‌های مختلف شهر، متفاوت است.

این در حالی است که مدیر سینما آزادی از استقبال تماشاگران از 2فیلم سینمایی در طرح ویژه اکران‌ماه رمضان خبر داد. رضا سعیدی‌پور، مدیر سینما پردیس آزادی که بعد از افطار تا سحر چند سانس فوق‌العاده برای مخاطبان درنظر گرفته‌اند، درباره وضعیت فروش گیشه در طرح اذان تا اذان به سوره سینما گفت: در سینما آزادی 2 فیلم گذشته و چه خوبه که برگشتی توانسته‌اند در سانس‌های فوق‌العاده مخاطب قابل‌توجه داشته باشند. گذشته از شروع اکران تا هم‌اکنون بالای ۲۵۰میلیون تومان در این سینما فروش داشته است. اما آثار دیگر مثل «یک مرد و یک شهر» و گهواره‌‎ای برای مادر نتوانسته اند فروش مناسبی داشته باشند و تقریبا در این طرح تاکنون مورد استقبال قرار نگرفته‌اند.

وی درباره اینکه چرا در این طرح سعی نکردند فیلم‌های جذاب و جدیدتری انتخاب کنند، گفت: برای چنین طرحی باید تبلیغات مناسب و گسترده‌ای از طرف سازمان سینمایی، شورای صنفی و صداو سیما انجام شود تا مردم از وجود آن مطلع شوند اما بحث دیگر انتخاب آثار است که مثلا ما در یک حرکت خودجوش در سال۸۹ فیلم‌هایی چون«مادر»، «هامون» را که برای بسیاری نوستالژی داشتند در این طرح به نمایش گذاشتیم که حرکتی جذاب برای مخاطب بود. مخاطب برای سانس فوق‌العاده از فیلم فوق‌العاده استقبال می‌کند.

کد خبر 223337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز