همشهری آنلاین: بورس تهران با در پیش گرفتن روند منفی از ابتدای هفته تاکنون به فاز احتیاط رفت و با افت قیمت سهام شرکت‌ها و شاخص بورس مواجه شد.

بورس تهران

ایسنا نوشت: شاخص بورس تهران امروز برای دومین روز پیاپی روند منفی به خود گرفت و 445 واحد از ارزش خود را از دست داد.به این ترتیب بورس تهران با افت 445 واحدی در معاملات روز یکشنبه از کانال 55 هزار واحد فاصله گرفت و به کانال 54 هزار و 298 واحد رسید.

ناهماهنگی در عرضه پتروشیمی جم نقدینگی بازار را با فشار کاهشی مواجه کرد در کنار این موضوع تسویه عرضه اولیه تاپیکو و برگزاری مجامع بورسی باعث ایجاد رفتار محتاطانه در خریداران و تمایل به فروش سهم شد.

امروز بیشتر شرکت‌های بورسی روند منفی به خود گرفته و با صف‌های فروش سنگین مواجه شدند به طوری که شرکت تازه وارد تاپیکو به همراه فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان، ملی مس، بانک پاسارگاد، صندوق بازنشستگی، چادرملو، بانک تجارت و پارسیان، توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری امید، بانک کارآفرین، مخابرات، ایران خودرو و سایپا بیشترین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشتند.

همچنین در بازار امروز شرکت‌های صنعتی بهشهر، مارگارین، بانک صادرات و سرمایه‌گذاری آتی دماوند باعث تاثیر مثبت در بورس شدند.

علاوه بر این شرکت‌های سیمان قائن، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و کشتیرانی از بیشترین تقاضای خرید و توسعه صنایع بهشهر،سرمایه گذاری البرز،البرز دارو و تراکتور سازی ایران از بهترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در مجموع در بازار منفی روز یکشنبه بیش از 600 میلیون سهم به ارزش 190 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه با کاهش به 265 هزار میلیارد تومان رسید.

کد خبر 223120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز