پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس عراق اعلام کرد در سلسله بمب گذاری‌های پنجشنبه از جمله چند حمله انتحاری که هدف اصلی آنها مأموران پلیس عراق بود، 20 نفر کشته و تعداد 69 نفر دیگر زخمی شدند.

iraq

به گزارش واحد مرکزی خبر ، یک منبع پلیس استانی که خواست هویتش فاش نشود گفت: «در سه حمله انتحاری متوالی به یک پاسگاه پلیس در شهر رمادی در مرکز استان انبار در غرب عراق، سه مأمور پلیس کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.»

این منبع افزود این حملات هنگامی صورت گرفت که دو عامل انتحاری جلیقه های انفجاری خود را در یک پست ایست و بازرسی در ورودی پاسگاه پلیس منفجر کردند و بدین ترتیب راه را برای ورود سومین عامل حمله انتحاری فراهم کردند تا خودرو حامل مواد منفجره را نزدیک ساختمان پلیس هدایت کرده و در آن جا منفجر کند. بر اثر این انفجار بخشی از پاسگاه پلیس تخریب شد و تعدادی از خودروهای پلیس و شخصی در صحنه انفجار دچار آتش سوزی شد.

در حمله جداگانه دیگری، یک عامل انتحاری با خودرو حامل مواد منفجره به یک پست ایست و بازرسی در منطقه الجزیره در شمال رمادی یورش برد که براثر آن سه مأمور پلیس کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

شورشیان بعداز ظهر پنجشنبه نیز در حمله ای هماهنگ شده به یک مجتمع مقر پلیس در شهر فلوجه واقع در 50 کیلومتری غرب بغداد ، دست کم شش پلیس را کشته و 13 تن دیگر را زخمی کردند.

همچنین شش گلوله خمپاره به این مجتمع اصابت کرد و این درحالی بود که 40 مرد مسلح ظاهرا تلاش می کردند در نبردی شدید با مأموران پلیس که از مقرشان محافظت می کردند، کنترل این مقر را در اختیار خود گیرند.

هنوز هیچ گزارشی از تلفات احتمالی حمله مسلحانه این افراد دریافت نشده است اما پلیس بر این باور است که برخی از مهاجمان کشته یا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از بغداد، یک منبع پلیس استان انبار نیز اعلام کرد براثر انفجار بمب های کنار جاده ای نزدیک مرز سوریه در زیر یک دستگاه خودرو گشتی در ورودی شهر القائم واقع در 330 کیلومتری غرب بغداد، ‌یک مأمور پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع پلیس محلی که خواست نامش فاش نشود نیز گفت یک کامیون که در آن تله انفجاری کار گذاشته شده بود بامداد امروز در محله شیعه نشین تورکمان در شهر توز خرماطو در 200 کیلومتری شمال بغداد منفجر شد که بر اثر آن پنج تن کشته و 29 نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 222826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز