همشهری آنلاین: مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام کرد: ضرورتی برای پخش دعای ربنا با صدای شجریان از صدا و سیما وجود ندارد.

ماه رمضان

ایلنا نوشت: در روزهای گذشته و به خصوص پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری؛ اخباری مبنی بر امکان پخش ربنای شجریان از شبکه‌های مختلف صدا و سیما شنیده شد.

حتی یکی از نمایندگان مجلس درخواست کرده ربنای استاد شجریان ار رسانه ملی پخش شود اما مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما پخش این ربنا را رد می‌کند.

نقی سهرابی (مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما) درباره امکان پخش ربنا با صدای محمدرضا شجریان در طول ماه رمضان از تلویزیون گفت: در سال جدید تولیدات جدیدی در حوزه معارفی و مذهبی و همچنین در حوزه موسیقی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بخش ادعیه و معارف نیز تولیدات خوبی صورت گرفته است که این تولیدات امسال پخش می‌شود و دعای ربنا نیز با نواهای دلپذیری تولید شده که آن دعا نیز امسال پخش می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به این اصل چندین ضرورتی برای پخش دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان احساس نشده و این دعا با صدای محمدرضا شجریان امسال پخش نمی‌شود زیرا ضرورتی برای پخش این دعا با صدای وی وجود ندارد.

ایسنا نوشت: علی دارابی گفت: «همه هنرمندان در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی حضور دارند؛ ما در واقع بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت نداریم. اما گاهی دیده می‌شود هنرمندان مسائل را با یکدیگر خلط مبحث می‌کنند که هم خودشان آسیب می‌بینند و هم حواشی‌هایی که به وجود می‌آید موجب بروز مشکل می‌شود.»

معاون ضرغامی در سیما با تاکید بر اینکه هیچ بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت نداریم، توضیح داد: «یکسری سیاست‌ها‌، ضوابط و ملاحظاتی را باید همه‌ ما، هم گروه رسانه و هم مجموع هنرمندان با همدیگر رعایت کنیم و مهم‌ترین آن این است که در واقع همه ما باید به نظام جمهوری اسلامی افتخار کنیم‌، همه ما باید به مردمی که داریم افتخار کنیم.»

دارابی در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌شود در یک انتخابات به مردم افتخار کنیم و در یک انتخابات به آنها افتخار نکنیم‌، افزود: «نمی‌توان در یک انتخابات عملکرد مردم را زیر سئوال ببریم و در انتخابات دیگر بگوییم عجب کار درستی کرده‌اند. به هر حال اگر ما دموکراسی،‌ رای اکثریت و همچنین صندوق رای را به رسمیت می‌شناسیم، باید به این مطلب توجه داشته باشیم.»

او در عین حال با اشاره به این موضوع که گاهی دیده می‌شود هنرمندان مسائل را با یکدیگر خلط مبحث می‌کنند، گفت:«این مساله باعث می‌شود هم خودشان آسیب ببینند و هم حواشی‌ به وجود بیاورند.»

معاون سیما در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: «ان‌شاء‌الله مجموعه رنگارنگی از هنرمندان وجود دارد که انتظارات مردم عزیزمان را برآورده می‌کند.»

کد خبر 222520
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز