سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فروش بین المللی ششمین قسمت مجموعه فیلم «سریع و آتشی» به ۴۵۰ میلیون دلار رسید. این فیلم در ۶۴ کشور جهان روی پرده سینماها است.

پوستر فیلم خارجی

به گزارش فارس به نقل از مووی وب، «سریع و آتشی 6» در حالی به این رقم فروش در کشورهای جهان دست پیدا کرده،که فروش آن در آمریکای شمالی به 233 میلیون دلار رسیده است.

فروش هفتگی «سریع و آتشی»در آمریکا و کانادا هم‌اکنون به حدود 4 میلیون دلار رسیده است و هر هفته که از اکران عمومی آن می‌گذرد، این رقم کمتر می‌‌شود.

اهل فن و تحلیل‌گران اقتصادی سینما با عنایت به همین فروش هفتگی است که می‌گویند فروش کلی آن از مرز 270 میلیون دلار بگذرد.

تا قبل از این پیش‌بینی می‌شد «سریع و آتشی 6» در دوران نمایش عمومی خود در آمریکای شمالی به فروش 300 میلیون دلاری و حتی بیشتر از آن دست پیدا خواهد کرد.

همین پیش بینی ها حکایت از آن می‌کند که فروش آن در دیگر کشورهای جهان به 500 تا 550 میلیون دلار برسد.

به این ترتیب فروش کلی جهانی فیلم (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) به بالای 700 میلیون دلار خواهد رسید.

ششمین قسمت این فیلم دلهره‌آور و ماجراجویانه با هزینه تولید 100 میلیون دلاری تهیه شده است و کمپانی یونیورسال تهیه کننده آن است.

اهالی صنعت سینما از این فیلم به عنوان یکی از امیدهای اصلی جدول گیشه نمایش سینماها در فصل تابستان اسم برده‌اند.

سازندگان «سریع و آتشی6» می‌گویند حتی اگر این فیلم با یک فروش کلی 270 میلیون دلاری هم در آمریکای شمالی به نمایش عمومی خود خاتمه دهد، باز یکی از موفق‌ترین محصولات صنعت سینما در فصل تابستان است.

از ابتدای فصل تابستان و اکران عمومی فیلم‌های پر سر و صدا و جنجالی، تعداد اندکی فیلم توانسته‌اند به فروش بالای 200 و 250 میلیون دلاری دست پیدا کنند.

تا به امروز اکشن ابر قهرمانانه و کمیک استریپی «مرد آهنی 3»با فروشی 405 میلیون دلاری (طی هشت هفته) پر فروش‌ترین محصول فصل تابستان صنعت سینما است و اهل فن می‌گویند بعید می‌دانند فیلم دیگری بتواند در طول فصل تابستان، موفق به چنین فروش بالایی بشود.

فروش این فیلم در دیگر کشورهای جهان حدود 800 میلیون دلار بوده و بعید به نظر می‌رسد که «سریع و آتشی 6» بتواند در کشورهای مختلف جهان به این رقم فروش دست پیدا کند.

«سریع و آتشی 6» را جاستین لین کارگردانی کرده و بازیگرانی مثل وین دیزل، پل والکر و دواین جانسن (معروف به راک) نقش‌های اصلی آن را بازی کرده‌اند.

هم زمان با اکران عمومی این فیلم، تهیه‌کنندگانش اعلام کردند در تدارک تولید هفتمین قسمت آن با حضور بازیگران ثابت این مجموعه فیلم هستند.

 

کد خبر 222481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز