دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «سوپرمن؛ مردی از فولاد» با فروش 72 میلیون دلاری‌ در صدر جدول فروش هفتگی سینماهای جهان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، فیلم «سوپرمن؛ مردی از فولاد» محصول کمپانی برادران وارنر با نمایش در 9730 سالن سینما در 24 کشور موفق به فروش 72 میلیونی شد تا صدر جدول هفتگی فروش سینماهای جهان را از آن خود کند.

«سوپرمن» فروش موفقی در کشور انگلیس داشت، به طوری که از 574 سالن سینمای این کشور بیش از 17 میلیون دلار در گیشه به دست آورد و پس از آن سینماهای مکزیک با فروش 9.8 میلیون دلاری در 2600 سالن در مکان دوم بهترین بازارهای فروش این فیلم قرار گرفتند.

در حالی که سینماهای فیلیپین در طول پنج روز نمایش این فیلم در 469 سالن سینما به فروش فوق‌العاده 5.6 میلیون دلاری دست یافتند.

فیلم «سوپرمن» قرار است در 27 کشور دیگر ازجمله فرانسه‌، آلمان‌، ایتالیا‌، روسیه و چین اکران شود و از تاریخ 27 ژوئن نیز در استرالیا‌، 12 جولای در برزیل و 30 اوت در ژاپن به روی پرده خواهد رفت.

در مکان دوم پرفروش‌ترین‌های هفته در گیشه جهان فیلم «پس از زمین» با فروش 24 میلیون دلاری از 7665 سالن سینما قرار گرفت تا مجموع فروش بین‌المللی خود را به بیش از 91 میلیون دلار برساند.

در هفته‌ای که گذشت فیلم «پس از زمین» با بازی «ویل اسمیت» و پسرش موفق به فروش 2.6 میلیون دلاری از حدود هزار سالن سینمای روسیه شد و پس از آن سینماهای مکزیک و فرانسه بهترین بازارهای این فیلم علمی و تخیلی بودند.

فیلم «سریع و خشن 6» نیز با رساندن مجموع فروش خود در گیشه جهانی به رقم 417 میلیون دلار از فروش 416 میلیون دلاری قسمت پیشین این مجموعه پیشی گرفت.

این فیلم اکشن در هفته‌ای که گذشت 20 میلیون دلار از 62 کشور جهان فروش به دست آورد تا فروش کل آن (گیشه بین‌المللی و آمریکا) به بیش از 636 میلیون دلار برسد و نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم مجموعه آثار «سریع و خشن» ثبت کند.

 

کد خبر 219245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز