همشهری آنلاین: مجموعه خاطرات فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان کالک های خاکی در حوزه هنری رونمایی شد.

کالک‌های خاکی

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر،در این کتاب خاطرات سرلشکر محمد علی(عزیز) جعفری از کودکی تا عملیات آزاد‌سازی خرمشهر در یازده فصل متنی و یک فصل عکس و سند در 640 صفحه منتشر شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از این کتاب گفت: روا نبود غفلتی که درباره تاریخ انقلاب کردیم درباره تاریخ دفاع مقدس تکرار کنیم که البته چنین نشد.

محمدحسین صفارهرندی افزود : روزی چشم باز کردیم و دیدیم که کار بزرگ ملت در زیرکشیدن حکومت طاغوت و استقرار حکومت خدا را باید از زبان اغیار بخوانیم.

وی افزود: این نوشته ها به خورد نسلی داده می شد که فاصله اش با نسل پرشور انقلاب، اجازه نمی داد سرگذشت انقلاب را به روایت حقیقی بشنود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:خوشبختانه درباره دفاع مقدس چنین نشد زیرا در عرصه جنگ، مرد از نامرد شناخته می شود و این عرصه ای نبود که اغیار بتوانند به آن راه پیدا کنند و خود به خود روایتگری آن به دست اهل آن افتاد.

صفارهرندی افزود: رواست که کتاب هایی مانند همپای صاعقه،  مهتاب خـین  و کالک های خاکی را به عنوان تراز روایت کردن جنگی قلمداد کنیم که ابعاد ناشناخته آن بیش از چیزهایی است که تاکنون بازتاب پیدا کرده است.

وی افزود: هنوز رازهای بسیار ناگفته ای از جنگ وجود دارد که باید از زبان خالقان حماسه دفاع مقدس بر روی کاغذ بیاید.
صفارهرندی با اشاره به این که در کتاب کالک های کاغذی جنس روایتگری ما بسیار خردمندانه تر از گذشته شده است، گفت: این کتاب روایت صمیمانه آقا عزیز(سرلشکر پاسدار جعفری) متاثر از خاستگاه جغرافیای صمیمی او یعنی یزد است.

وی افزود: تصویری که وی از پشت جبهه ارائه کرده است مبتنی بر خاطرات محفوظ مانده در ذهن اوست و شاید هنوز بسیاری از حرف ها ناگفته مانده است.

حجت الاسلام خاموشی: کالک‌های خاکی نقشه راه است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت:کتاب کالک های خاکی نه فقط خاطرات بلکه نقشه راه است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر،حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در آیین رونمایی از کتاب خاطرات شفاهی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان  کالک های خاکی افزود: این نقشه راهی است که از درون ایثارگران دوران مقدس به وجود آمده و برای آیندگان مفید است.
وی افزود: در این کتاب شخصی برخاسته از متن مردم برای ادامه تحصیل از شهر و دیار خود دور می شود و به تهران می آید و با صحنه تظاهرات و عالمان دینی آشنا و به این ترتیب وقایع کتاب نقل می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که ما به تعداد کسانی که در جنگ بوده اند، نقل خاطره داریم،گفت:بیان خاطرات می تواند برای نسل های بعدی نقل وسیع و خوبی باشد که ببینیم چگونه خدا جنگ را اداره کرد و چگونه رزمندگان ما جانانه جنگیدند.

وی ادامه داد: هنوز فرماندهان مظلوم جنگ که کمتر به آنان پرداخته شده یا افرادی که داغ جنگ را دیده و جانباز شده اند، می توانند خاطرات جنگ را نقل کنند.

خاموشی با بیان اینکه ما هنوز خاطرات زیادی از دوران جنگ جمع آوری نکرده ایم،افزود:آنچه که نقل خاطره دفاع مقدس است باید از نگاه های مختلف پیگیری شود چراکه هرقدر در این عرصه خلا باشد،به همان میزان تاریخ جنگ ناقص بیان شده است.

کد خبر 222430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز