همشهری آنلاین: هنگامی که اندی موری یکشنبه برنده مسابقات تنیس ویمبلدون شد- اولین بریتانیایی که پس از 77 سال که به این مقام رسیده است- شاید نمی‌دانست به جز رنده شدن در مسابقات اتفاق دیگری هم در انتظار اوست.

tiger

tiger

"پارک حیات وحش کوهستان اسکاتلند" به افتخار این تنیس‌باز اسکاتلندی نام‌های دو توله ببر در این پارک را بر اساس نام و پیروزی او انتخاب کرد.

"جامعه جانورشناسی سلطنتی اسکاتلند" در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو توله‌ببر "آمور" که در 29  ماه مه متولد شده بودند، را به افتخار "پیروزی فوق‌العاده" این تنیس‌باز، "موری" و "ویکتور" خواهد نامید.

اونا ریچاردسون، سرنگهبان بخش گوشتخوران پارک گفت: "گرچه ما پیشر از نام‌های روسی برای توله‌ببرهای‌مان استفاده می‌کردیم، باعث افتخار ماست که این توله‌های تازه به دنیا‌ آمده را به خاطر موفقیت بی‌نظیر موری به این نام‌ها بخوانیم."

ببرهای آمور، بزرگترین زیرگونه ببر در شرق روسیه و شمال شرقی چین زندگی می‌کنند و اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت آنها را گونه‌ای به شدت در معرض خطر می‌شمارد. تولد این توله ببرها در اسارت، بخشی از طرحی برای حفاظت از تنوع ژنتیکی گونه‌های حیاتی است.

کد خبر 222408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز