همشهری آنلاین: صاحب محموله نفت خام گفته است که راننده در شهر نانت در چند کیلومتری محل حادثه قطار را متوقف کرده و ترمز آن را کشیده است. راننده به هتل رفته و قطار نیز به مدت چند ساعت متوقف باقی مانده است. در ادامه ظاهرا قطار حرکت کرده و از ریل خارج شده است.

انفجار قطار در کانادا

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 در مونترال احتمال زنده ماندن افراد حاضر در محل انفجار قطار حامل نفت خام در یکی از شهرهای کبک کانادا را ضعیف دانست.

گوینده فرانس 24 در مقدمه این گزارش گفت: فاجعه ریلی در یکی از شهرهای کوچک کبک کانادا واقع در 250 کیلومتری شرق مونترال رخ داده است. بر اثر این حادثه دست کم 80 نفر ناپدید شده‌اند. دو هزار نفر از ساکنان منطقه نیز تخلیه شده‌اند. انفجار قطار حامل نفت خام موجب این فاجعه شده است.

ویرژینی سالمن خبرنگار شبکه در مونترال در این باره که جستجوها آغاز شده است و اینکه آیا احتمال پیدا شدن افراد زنده وجود دارد یا نه گفت: در حال حاضر این سوالی تقریبا تابو است زیرا شاهد وضعی بی سابقه در این منطقه هستیم. مقامات مسئول فقط از کشته شدن یک نفر حرف می‌زنند. با این حال ساکنان محلی شاهد انفجار مهیبی بوده‌اند. هیچ کس تصور نمی‌کند که فردی توانسته باشد از رود آتشی که به راه افتاده بود فرار کند. می‌گویند حتی در چند متری مرکز شهر گرمای غیرقابل تحملی را احساس کرده‌اند. به این ترتیب به سختی می‌توان تصور کرد که کسی از این وضع جان سالم به در برده باشد. گفته می‌شود در یکی از کافه‌هایی که به طور کامل نابود شده است 40 نفر حضور داشته‌اند. در حال حاضر برخی از واگن‌های این قطار همچنان در آتش می‌سوزند و هنوز در داخل این واگن‌ها سوخت وجود دارد و به این ترتیب برای امدادگران نزدیک شدن به قطار و آغاز جستجوی ده‌ها نفر از ناپدید شده‌ها غیر ممکن است.

این خبرنگار در این باره که به نظر می‌رسد قطار راننده‌ای نداشته است گفت: صاحب محموله نفت خام گفته است که راننده در شهر نانت در چند کیلومتری محل حادثه قطار را متوقف کرده و ترمز آن را کشیده است. راننده به هتل رفته و قطار نیز به مدت چند ساعت متوقف باقی مانده است. در ادامه ظاهرا قطار حرکت کرده و از ریل خارج شده است.

انفجار قطار در کانادا

کد خبر 222218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز