همشهری آنلاین: دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد تغییراتی در دو استان البرز و ایلام موافقت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط کشوری -مصوب1362-شهرستان فردیس به مرکزیت شهر فردیس از ترکیب بخش های؛ بخش مرکزی به مرکزیت شهر فردیس شامل دهستان های وحدت و فردیس و نیز بخش مشکین دشت در تابعیت استان البرز ایجاد می شود.

بر این اساس، دهستان مشکین آباد به مرکزیت شهرک مهندسی زارعی از ترکیب ؛ شهرک مهندسی زراعی، شهرک هواپیمایی، شهرک شهید رستمی، شهرک بعثت و کارخانجات لوکوموتیوسازی در تابعیت بخش مرکزی شهرستان کرج در استان البرز ایجاد می شود.

همچنین، دهستان فرخ آباد به مرکزیت روستای فرخ آباد مطابق نقشه یادشده از ترکیب مکانهای زیبادشت، فرخ آباد، کارخانه قارچ و کارخانه مقواسازی در تابعیت بخش مرکزی شهرستان کرج ایجاد می شود.

بر اساس این مصوبه، دهستان فردیس به مرکزیت شهرک ناز از ترکیب ؛ سپید دشت، شهرک ، شهرک ناز، شهرک دهکده، شهرک سپاه، شهرک رزکان، شهرک نیروی هوایی، شهرک شقایق، شهرک صنعت اسکویی و مجتمع بنیاد مسکن درتابعیت بخش مرکزی شهرستان کرج ایجاد می شود.

و همچنین، دهستان وحدت به مرکزیت شهرک وحدت از ترکیب؛ شهرک ارم، شهرک گلستان، شهرک صنعتی سیمین دشت، شهرک منظریه، شهرک شهید حسینی، شهرک وحدت، نیروگاه منتظر قائم و شهرک سرحدآباد در تابعیت بخش مرکزی شهرستان کرج ایجاد می شود.

بر اساس این مصوبه، نقطه جمعیتی فردیس از شهر کرج منتزع و به عنوان شهر فردیس شناخته می شود.

همچنین، مشکین دشت به مرکزیت شهر مشکین دشت از ترکیب دهستان های مشکین آباد و فرخ آباد درتابعیت شهرستان کرج ایجاد می شود.

بر این اساس ، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری -مصوب 1362-با ایجاد شهرستان بدره به مرکزیت شهر بدره از ترکیب؛ بخش مرکزی به مرکزیت شهر بدره مشتمل بر دهستان های دوستان و کلم و نیز بخش هندمینی و با تبدیل روستای بلاوه تره به شهر بلاوه موافقت کرد .

بر اساس تصویب هیئت وزیران و با اصلاحات تقسیماتی در استان ایلام، نام شهرستان شیروان چرداول به شهرستان چرداول تغییر می کند و دهستان زنجیره به مرکزیت زنجیره علیا از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهای؛ زنجیره علیا، زنجیره سفلی، گلمه، چیتلان، خرمه، موشکان، مرغداری جمشید زاده، شرکت برق سرابله، و امامزاده قاسم در تابعیت بخش مرکزی شهرستان چرداول ایجاد می شود.

بر اساس این مصوبه، بخش شباب به مرکزیت شهر شباب از ترکیب دهستان های شباب و زنجیره تشکیل می شود.

بر این اساس، دهستان قلعه به مرکزیت روستای شله کوش از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهای؛ کورک، پلکانه علیا، میان قلعه، پلکانه سفلی، چم بور، زیج، مله شیرخان، باریکه فرخینوند، سرگل فرخینوند، شله کوش در تابعیت بخش مرکزی شهرستان چرداول تشکیل می شود.

همچنین، مرکز دهستان بیجنوند از روستای بلاوه به روستای زیر تنگ شناخته می شود و نیز روستای بلاوه تره به شهر تبدیل و به عنوان شهر بلاوه شناخته می شود.

همچنین، بخش زاگرس به مرکزیت شهر بلاوه متشکل از دهستانهای بیجنوند و قلعه تشکیل می شود.

بر اساس این مصوبه، دهستان کلم به مرکزیت روستای کلم بالا از ترکیب روستاها،مزارع و مکانهای ؛ کلم بالا، کلم پایین، موسی، خوشقدم، میان راه جابر، تلخاب، ترشک، انارهر، آسیاوله، پلک شباب، چنار جافری، سنگ شکن مومنی، سنگ شکن علیشروان، کارخانه آسفالت شهرداری، مرغداری گاوان، تنگ رازیانه، کرزا، امامزاده جابر، گاوان، بردسرخه، خیبر، گاوداری صفا، پرواربندی خوشقدم، میل علی، مزرعه دریزان، مجتمع پرورش ماهی سراب کلم، سراب کلم، پرورش بوقلمون کلم، گاوداری کلم، مرغداری کلم، گلوز در تابعیت بخش بدره شهرستان دره شهر در استان ایلام ایجاد شود.

بر اساس این مصویه، دهستان زرانگوش به مرکزیت روستای زرانگوش از ترکیب 9 روستا، مزرعه و مکان در تابعیت بخش بدره شهرستان دره شهر ایجاد می شود.

همچنین، بخش هندمینی به مرکزیت روستای چشمه شیرین از ترکیب دهستان های هندمینی و زرانگوش در تابعیت شهرستان دره شهر ایجا می شود.

بر این اساس، مرکز دهستان هندمینی از روستای چشمه شیرین به روستای آب چشمه تغییر می کند.

بر اساس این مصوبه، دهستان تختان به مرکزیت روستای تختان از ترکیب 23 روستا، مزرعه و مکان در تابعیت بخش زرین آباد شهرستان دهلران ایلام ایجاد می شود.

همچنین، دهستان گوراب به مرکزیت روستای گوراب بالا از ترکیب 45 روستا، مزرعه و مکان در تابعیت بخش زرین آباد شهرستان دهلران ایجاد می شود.

بر اساس این مصوبه، بخش سراب میمه به مرکزیت شهر میمه مشتمل بر دهستان های تختان و گوراب در تابعیت شهرستان دهلران ایجاد می شود.

این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

کد خبر 222166
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز