گروه حوادث: مردان آدم‌ربا که بعد از ربودن پسر یک طلافروش در شهرستان گنبد، برای آزادی او درخواست 5 میلیارد تومان پول نقد کرده بودند، پس از 19روز عملیات تخصصی دستگیر شدند.

ساعت12:30 ظهر 27خردادماه، زمانی که پسربچه 12ساله‌ای در شهرستان گنبد استان گلستان، در حال رفتن به خانه‌شان بود، یک خودروی پژو405 مقابلش توقف کرد و چند مرد جوان پس از پیاده شدن از ماشین، پسربچه را ربودند و سوار بر خودروی خود، پا به فرار گذاشتند.

مردان آدم‌ربا پس از اجرای نخستین مرحله از نقشه خود با پدر پسربچه که یکی از طلافروشان سرشناس شهر بود تماس گرفتند و او را تهدید کردند که اگر 5میلیارد تومان در اختیارشان قرار ندهد، پسرش را به قتل خواهند رساند.وقتی خبر این آدم‌ربایی به گوش پلیس رسید، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان وارد عمل شدند و بررسی‌های تخصصی برای یافتن ردی از گروگانگیران و آزادی پسربچه 12ساله شروع شد.

مأموران با دادن آموزش‌های لازم به خانواده پسربچه، از آنها خواستند که در تماس‌های بعد آدم‌ربایان با آنها وارد معامله شوند و این در حالی بود که بررسی‌های گسترده پلیسی برای شناسایی محل اختفای گروگانگیران ادامه داشت. این بررسی‌ها نشان می‌داد که باند گروگانگیری چندین عضو دارد و آنها در شهرهای زابل، گرگان و گنبد مخفی شده‌اند. درحالی‌که تماس‌های گروگانگیران ادامه داشت و آنها مرد طلافروش را تهدید می‌کردند که درصورت تن ندادن به خواسته‌شان، پسرش را از مرز خارج و به پاکستان یا افغانستان منتقل خواهند کرد، بررسی‌های اطلاعاتی پلیس نتیجه داد و سرنخ‌هایی از مخفیگاه اصلی باند و محل نگهداری پسربچه ربوده‌شده در شهرستان گرگان به‌دست آمد.

کارآگاهان با شناسایی خانه‌ای در این شهر، آنجا را محاصره کردند اما زمانی که قصد انجام عملیات برای رهایی گروگان را داشتند، متوجه شدند که آدم‌ربایان، پسربچه را از آن خانه خارج کرده و به محل دیگری منتقل کرده‌اند. از آنجا که طبق اطلاعات پلیس، متهمان از شهر خارج نشده بودند، جست‌و جو برای شناسایی محل جدید اختفای آنها ادامه یافت و سرانجام خانه‌ای که گروگان 12ساله در آنجا نگهداری می‌شد شناسایی شد. این محل از سوی تیم‌های رهایی گروگان محاصره شد و مأموران در تحقیقات متوجه شدند که علاوه بر پسربچه، عده‌ای از آدم‌ربایان نیز در آنجا حضور دارند.

در ادامه تحقیقات، مأموران توانستند مخفیگاه‌های دیگر این باند را نیز در شهرهای زابل، گنبد و گرگان شناسایی کنند و چهاردهم تیرماه، عملیات مشترک برای دستگیری متهمان کلید خورد. مأموران در جریان 4 عملیات مشترک وارد مخفیگاه‌های آدم‌ربایان شدند و با دستگیری تعدادی از آنها، پسربچه ربوده شده را که در یکی از اتاق‌های خانه‌ای در شهرستان گرگان نگهداری می‌شد، نجات دادند.

گروگان خردسال در حالی پیدا شد که به‌خاطر شکنجه‌های آدم‌ربایان کاملا بی‌حال بود و روی دست‌هایش آثار جراحت دیده می‌شد. با رهایی پسربچه، مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان 2قبضه سلاح، 2خودرو و لباس‌های پلیس کشف و ضبط کردند. سردار میرفیضی، رئیس پلیس استان گلستان با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعضای باند آدم‌ربایی برای انتقال پسربچه از مخفیگاهی به مخفیگاه دیگر، لباس پلیس به تن می‌کردند تا کسی به آنها مشکوک نشود.

وی ادامه داد: اعضای این باند کلکسیونی از جرائم در پرونده‌های خود دارند و عده‌ای از آنها پیش از این نیز به اتهام سرقت به عنف و ضرب و شتم دستگیر و راهی زندان شده بودند. به گفته وی، با انجام عملیات رهایی گروگان، پسربچه 12ساله پس از 19 روز در آغوش خانواده‌اش قرار گرفت.

کد خبر 222023
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز