گروه شهری: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از تکمیل بزرگ‌ترین پردیس تئاتر ایران و افتتاح آن در هفته جاری خبر داد.

سینما

علی‌اصغر مونسان با اعلام این خبر افزود: این مرکز به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تئاتر کشور در جنوب شرق پایتخت (منطقه15) و درمجاورت فرهنگسرای خاوران ساخته شده است که این هفته به بهره ‌برداری می‌رسد. این مجموعه دارای 6سالن حرفه‌ای برای برگزاری و اجرای تئاتر و موسیقی است. این پروژه در زمینی به مساحت 28هزار مترمربع و با زیربنایی در حدود 16هزارو500 مترمربع ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در قالب این پروژه یک کارگاه دکور و 2ساختمان در سطح اشغال 8هزار مترمربع ساخته شده، اضافه کرد: حدود 20هزار مترمربع از فضای این مرکز محوطه‌سازی شده که بر جذابیت و زیبایی بصری این مجموعه افزوده است.

مونسان فضاهای مرکز تئاتر حرفه‌ای شهر را در چند مجموعه فضاهای روباز، سالن‌های نمایش، فضاهای انتظار، فضاهای پشتیبانی، فعالیت‌های آموزشی و جمعی و فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی دسته‌بندی کرد. سالن نمایش اصلی، سالن نمایش تئاتر تجربی، سالن نمایش تئاتر عروسکی، سالن نمایش سینما و آمفی‌تئاتر، اتاق‌های پشت صحنه و سالن‌های تمرین، کارگاه ساخت دکور، کارگاه خیاطی، کتابخانه تخصصی و اینترنت، گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نمایشی، رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان، غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی، بخش اداری و فضاهای ویژه شامل محل اجرای نمایش‌های خیابانی، آیینی و سنتی بخش‌های مختلف این مجموعه را تشکیل داده‌اند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران ادامه داد: سالن نمایش اصلی این مجموعه در فضایی به وسعت 2هزارو400مترمربع و با ظرفیت یک هزار نفر پیش‌بینی شده و در کنار آن 4سالن نمایش تجربی هر یک به ظرفیت 150نفر، سالن اجرای تئاتر عروسکی با ظرفیت 120نفر و نیز سالن نمایش فیلم و آمفی تئاتر با ظرفیت 150نفر درنظر گرفته شده است.

کد خبر 221830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز