پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس اطلاعات نظام رتبه بندی تایمز و آماری که اخیرا اعلام شده است؛ دانشگاه صنعتی شریف با کسب جایگاه چهل و هفتم در بین 100 دانشگاه برتر جهان که عمری در حدود 50 سال یا کمتر دارند؛ قرار گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس مرکز منطقه‌‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اعلام این خبر گفت: نتایج رتبه بندی‌های معتبر شانگهای، تایمز،QS و سایماگو در سال 2013 نشان می‌دهد که دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران، علوم پزشکی تهران و صنعتی امیرکبیر چه در فهرست کلی و چه در بعضی از رشته های موضوعی، رتبه های برتری کسب کرده اند و در بین دانشگاه های ممتاز و تراز اول جهان قرار دارند.

دکتر جعفر مهراد، با اشاره به معرفی 100 دانشگاه برتر جهان که عمری در حدود 50 سال یا کمتر دارند توسط نظام رتبه بندی تایمز افزود: این 100 دانشگاه در مدت زمان اندک یعنی به فاصله 50 سال ( در فاصله سال‌های 2013-1963) دانشگاه‌های نو ظهور علمی هستند که هم تراز با دانشگاه‌های بزرگ کهن بین المللی رقابت می‌کنند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) گفت: در رتبه بندی این100 دانشگاه از 13 شاخص مختلف استفاده شده است، اما در روش شناسی مورد استفاده برای انعکاس ویژگی های مخصوص این دانشگاه‌های جوان دقت خاصی به عمل آمده تا در سنجش و اندازه گیری از خطاهای احتمالی جلوگیری شود.

به عنوان مثال در این رابطه برای شاخص‌های ذهنی شهرت و اعتبار دانشگاهی وزن کمتری تخصیص یافته است.

مهراد افزود: تنها دانشگاهی که از جمهوری اسلامی ایران در بین 100 دانشگاه برتر جوان وجود دارد، دانشگاه صنعتی شریف است که در جایگاه چهل و هفتم، امتیاز 40 و 2 دهم را از 75 که بالاترین امتیاز محسوب می‌شود به دست آورده است.

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فنآوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است.

کد خبر 221725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز