چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتظار ایران برای حضور در المپیک باز هم به پایان نرسید؛ تیم ملی امید کشورمان بازی سرنوشت را 3 بر یک به استرالیا واگذار کرد.

تیم ملی فوتبال امید کشورمان که با برد امیدوارکننده اردن در امان امید زیادی داشت سه‌شنبه 26 اردیبهشت  در چارچوب مسابقات مقدماتی بازی‌های المپیک 2008 پکن، استرالیا را هم در آدلاید شکست دهد، در یک بازی ناامید کننده 3 بر یک مغلوب میزبان شد تا امید برای حضور در المپیک به 2012 لندن موکول شود.

گل‌های استرالیا در دقایق 2، 44 و  53 به ثمر رسید و تک گل تیم ملی کشورمان را وحید امرایی در دقیقه 4 وارد دروازه استرالیا کرد.

نیمه اول
دقایق اولیه نیمه اول را دو تیم با زدن یک گل سپری کردند. استرالیایی ها از روی نقطه کرنر یک ضربه به روی دروازه ایران ارسال کردند و ضربه بازیکن استرالیا دروازه ایران شد؛ به همین راحتی.

این گل اما به زودی پاسخ داده شد. وحید امرایی از پاسی که در عمق نصیبش به خوبی استفاده کرد و گل مساوی را به ثمر رساند.

تا این جای همه چیز خوب بود اما استرالیایی‌ها فشار خود را به روی دروازه ایران بیشتر کردند و همان شد که نباید می‌شد. ایران تنها دفاع می‌کرد و استرالیا در پی غفلت بازیکنان ایران بود.

استرالیایی‌ها البته چندان هم عجله‌ای برای گل‌زدن نداشتند و بازی روان و کم اشتباهی به نمایش‌ می‌گذاشتند. در دقیق 28 بگوویچ سرمربی ایران که از روی سکو بازی را نگاه می‌کرد اولین تعویض بازی را انجام داد و عزیرمحمدی را به جای روانخواه وارد زمین کرد.

اما این تعویض هم جریان بازی را تغییر نداد و استرالیا همچنان بر روی دروازه ایران فشار وارد می‌کرد.

تنها در دقیقه 32 بود که بازیکن تازه وارد ایران با یک شوت کمی دروازه استرالیا را تهدید کرد. پس از آن نوبت امرایی بود که با دروازه‌بات تک به تک شود و توپ را به دروازه‌بان استرالیا بکوبد. اما حتی این دو موقعیت هم تأثیری بر بازی با طمأنینه استرالیا نداشت و آنها بالاخره در دقیقه 41 صاحب یک ضربه پنالتی شدند.

بازیکن استرالیا در گوشه محوطه جریمه ایران قصد پیشروی داشت که حسین کعبی بی‌دلیل او را متوقف کرد تا هم خود یک کارت زرد بگیرد و هم به استرالیا یک پنالتی بدهد.

بریج در دقیقه 43 پنالتی را گل کرد تا تیم ایران به خود بیاید. پس آن بود که ایران حملات خود را بر روی دروزاه استرالیا آغاز کرد اما پایان نیمه اول فرصت گل‌زنی را از بازیکنان ما گرفت.

نیمه دوم
نیمه دوم را ایران چیزی برای از دست دادن نداشت و تهاجمی شروع کرد. اما وسوسه گل‌زنی، ایران را از دفاع غافل کرد و در همین دقایق اولیه بازی استرالیا‌یی‌ها با استفاده از اشتباه فاحش خط دفاعی ایران به گل رسید.

دیگر همه چیر برای ایران پایان‌یافته تلقی می‌شد و ایران برای گل‌زدن تمام تلاش خود را به کار بست. بازیکنان ایران تا آنجایی که می‌توانستند دویدند و تلاش خود را برای گل‌زدن به کردند اما برای گل‌زدن به استرالیا تنها تلاش کافی نبود.

ایران برنامه برای گل‌زنی نداشت و انگار تنها برای مساوی به میدان آمده بود. حتی اخراج بازیکن استرالیا در دقیقه 65 بازی نتوانست به بازیکنان ما کمک کند و چندین موقعیتی که نصیب آنها شد یکی پس از دیگر از دست رفت.

استرالیایی‌ها هم البته چند موقعیت گل‌زنی داشتند که آنها هم تنوانستند از آنها استفاده کنند. دو موقعیت گل‌زنی در دقایق اضافه بازی آخرین فرصت‌های ایران برای راهیابی به المپیک 2008 پکن بود که آنها هم از دست رفت. استرالیا که در بازی رفت در ورزشگاه آزدای با ایران مساوی کرده بود بازی را به نفع خود به پایان برد.

ایران دیگر هیچ امیدی برای حضور در الپیک 2008 پکن ندارد و آخرین بازی‌اش در برابر عربستان که پنج‌شنبه 16 خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد تنها جنبه تشریفاتی دارد.

بدین ترتیب انتظار فوتبال ایران برای حضور در المپیک 36 ساله شد.

کد خبر 22170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز